När jag kysser havet!!

Tänk vad musik kan göra en glad, jag har en speciell låt som jag alltid blir så himla glad av och det har jag blivit länge nu... denna låt har varit en del av min uppväxt, första gången jag hörde den var jag 10 år, min syster spelade den Ulf Lundell - När jag kysser havet... jag trodde då att den hette när jag kysser hans, ha ha ha men jag diggade låten och än idag tycker jag om den... jag lyssnar på den och då känner jag mig så himla glad inombords då mår man riktigt bra, tänk att en låt kan påverka en så himla mycket!!

I ett hus här strax breve'
bor en man som nyss fyllt trettitre
han har fru och barn och han påtar
i sin trädgård
Han kör omkring i en Chevrolet
jag vet inte vad han jobbar med
men han säger att han börja från noll en gång
på en brädgård
Han säger -Jag har stökat mig fram längs den hårda vägen
och kanske inte varit schysst i alla lägen
jag har härjat som en hunner i Attilas här
Du kanske tror att jag sålt min själ
men den har jag kvar, jag svär

Det finns dagar då jag tvivlar på
allt det man gjort och allt det man ville nå
man tror man kan räkna ut hur allt ska bli
men man får allt ha en jävla tur
och ett spel som är stämt i dur
och inte minst min vän en hygglig fantasi
Det har då hänt att jag känt för å lämna landet
men det är inte så lätt att slita bandet
det bor en viking i mitt blod
jag är både tungsint och rastlös
och lika svart som åkerns jord

Men när jag kysser havet
är jag fri från alla hämningar
När jag kysser havet
försvinner alla främlingar
då är vi alla och envar
allt vi har
och vi lever här och nu i denna stund
När jag kysser havet
försvinner allt det verkliga
när jag kysser havet
är jag tätt intill det märkliga
i att finnas till
och allt jag vill
är att leva låta leva livet ut

När jag var sexton så rymde jag
hemifrån en kulen vinterdag
bort från hem och skola ut till friheten
snart så kommer väl min egen son
och längta ut och sticka hemifrån
kanske blir vi fiender om vad som är bra i friheten
Men även om det kan va både svårt och tungt
ska jag göra vad jag kan för att hålla sinnet ungt
jag är äldre nu men jag är fortfarande ett barn
allt är ännu ett mysterium
men det är spännande som var

Men när jag kysser havet
är jag fri från alla hämningar

När jag kysser havet
försvinner alla främlingar
då är vi alla och envar
allt vi har
och vi lever här och nu i denna stund
När jag kysser havet
är jag tätt intill det verkliga
När jag kysser havet
är jag uppfylld av det märkliga
i att finnas till
och allt jag vill
är att leva låta leva livet ut

Om ni inte hört denna låt så lyssna på den, den är helt underbar!!! Ulf Lundell - När jag kysser hav, den kan inte göra annat än att få en att må bra :)

Nåja annars händer det inte mycket idag, pluggar för fullt, ska hoppas in i duschen snart, sen ska jag och min älskling laga tacos till middag och mysa framför tvn och spela monopol :) Ja ja nu ska jag göra någon nytta, måste diska oxå... ha det fint... kram kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0