Pencillin kur!!!

Vilken otur jag har... i torsdags började jag känna symptom för urinvägsinfektion men drack då en massa citronvatten så det blev bättre (trodde jag)... for till jobbet igår började känna framåt kvällen att symptomen kommer tillbaka...mycket riktigt hela natten har jag fått springa på toaletten och det har gjort så fruktansvärt ont så ont att jag mått illa och bara velat gråta... hoja... har till och med fått feber...så det första jag gjorde på morgonen var att sjukanmäla mig och sedan ringa doktorn och jag fick komma dit vid tio tiden... ja mycket riktigt jag hade urinvägsinfektion så har fått en pencillinkur på sju dagar... blääää vi som åker utomlands på måndag kunde det komma mer olägligare... nä jag tror inte det... nåja bara febern går ner så är jag nöjd...

Han sa även att dom här tabletterna inte var skadliga för sol, det kan ju annars vara lätt att få utslag när man äter pencillin och som tur är, så är vi ju där i två veckor så dricka vin till maten och en drink på dagen får jag ta andra veckan... ska iaf bli härligt med semester men kan inte sluta tänka på att jag har sådan otur... nåja idag mår man ju så himla dåligt, huvudvärk och feber och smärtor när man går på toan... men det kommer ju förmodligen ha blivit bättre till måndag eftersom jag börjat med pencillin idag... *hoppas*....

Jag sjukanmälde mig ännu imorgon eftersom jag mår så dåligt idag så känner jag att jag måste få vara hem och friskna till... det behöver jag nog om jag ska orka två veckor i 30 graders värme... ;)
Ja ja är iaf tråkigt att ligga inne i sängen när alla andra är ute och solar men men skulle inte orka något mer för har så himla ont i hela kroppen blir till och med helt slut av att sitta här... nåja nu ska jag gå och vila igen... ha det fint... kram kram...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0