Städa, städa varje fredag....

också varje jul det tycker jag är kul!!! Nä fy jag avskyr att städa eftersom vi gör det flera gånger per vecka på jobbet och sen måste man även städa här hemma... fy vad trist, fast när jag väl är igång med städningen då är det lugnt då är det nästan kul... ha ha ha ja man har ju iaf något att göra så att säga... men sen när jag städat då trivs jag sååå bra och mår mycket bättre... ha ha ha vad kan det bero på att man kanske vantrivs med damm runt omkring sig :) Men inte blir det att jag städar varje fredag inte så noga iaf.. men idag ska jag städa noga, dammsuga, dammtorka och skura och piska mattor :) nåja tiden går ju fort!!

idag är det väl rätt okej med mig, har bara sådan himla huvudvärk men tror den börjar släppa nu, hoppas på det iaf... tog en till tablett nyligen och tror den hjälper det känns som det... men är iaf ledig idag, skööönt har annars jobbat hela veckan så har inte hunnit med något annat. Till helgen blir det lugnt, jag jobbar, imorgon jobbar jag från 7-16 och på söndag jobbar jag från 8-20 så skulle inte orka med något annat känner mig redan helt slut... ha ha ha sen är jag inte ens ledig på måndag och tisdag jobbar då oxå... men kväll iaf... slipper stiga upp tidigt och på onsdag ska jag och vicka på dagis, men det ska bli skoj... tycker ju om att jobba med barn dom är ju sååå söta. Sen när jag slutat jobba på onsdag då ska jag och Peter åka till sangis... vi är båda lediga hela helgen från ons till måndag... så vi ska stanna hela helgen i sangis, ska bli så roligt är ju sangispub då oxå vi lär nog gå på den men vi (iaf jag) ska ta det lite lugnare... är inte speciellt sugen på fest och party just nu, har inte varit det sen jag fick mitt missfall, jag vet inte vad det är men orkar inte börja med att festa och sedan må ännu sämre dagen efter... jag har ju alltid sådan fylleångest känner inte för att ha det nu. Men man kanske hinner ändra sig, nåja något glas vin kanske man tar ;)

Annars så försöker jag att inte tänka på missfallet men det dyker upp hela tiden, jag vill så gärna bli gravid snart igen och jag försöker att inte tänka på det och ta det som det kommer istället men det är så himla svårt eftersom det är något jag verkligen vill. Men jag kan då säga en sak iaf att hellre ett missfall så tidigt som jag fick det än när det gått mycket längre tid och man har hunnit ställa sig in på att man faktiskt ska bli mamma... nu hann jag bara fatta att testet var positivt så började jag att blöda... man hann ju aldrig börjat tänka så långt men det är ju iaf jobbigt fast på ett annat sätt. Nu vill man bara bli gravid igen så man får uppleva det som man inte fick eftersom det försvann så fort!!!

Nåja snart kanske det blir så, ska försöka att tänka på något annat, iaf så ska jag och Peter flytta till en större lägenhet första nov... ska bli sååå härligt och det som är det bästa av allt är att vi inte behöver bo vägg i vägg med studentlägenheterna fy vilket liv det är i dom lägenheterna... jag är sååå less!! Men jag står ut här i våran tvåa tills vi flyttar, har jag stått ut ett och ett halvt år så står jag ut några månader till :) Så när vi åker till sangis ska vi gå på ikea, köpa lite nya vardagsrumsmöbler... våra är ju typ från 90 talet... ha ha ha men är roligt att få köpa nya möbler, göra det till vårat hem med min och peters stil... det ska bli skönt... nåja nu ska jag gå och städa här, jag måååste :) Ha det bäst... kram kram...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0