Maten var en tröst!!!

Innan jag träffade Peter hade jag STORA problem med vikten och då menar jag verkligen STORA ha ha ha :)
Det började med att efter gymnasiet tog det slut med en kille som jag var ihop med en längre tid under gymnasiet, jag blev deprimerad det enda som var en tröst för mig då var maten och när det var fest varje helg. Jag åt chips, godis och drack dricka mitt i veckan, började äta mycket skräpmat, drack alkohol nästan varje helg så ni kan ju tänka er vad det gav för följder jag gick upp säkert 20 kilo under två års tid.

Sen fastnade jag där i min övervikt, fattade inte riktigt hur stor jag var, både mamma och pappa försökte prata med mig, men inte gick det jag tyckte dom var taskiga som sa att jag borde börja tänka på min vikt och äta mindre sötsaker och motionera mera. Jag fattade inte att det var mitt bästa dom tänkte på, jag fattade inte hur stor jag egentligen var och det kan jag inte fatta än idag hur stor jag varit!!!

Det var min älskling som fick mig bort från mitt tröstätande och min övervikt. Peter sa aldrig till mig att han tyckte att jag skulle gå ner i vikt, han tyckte om mig som jag var men Peter har också problem med vikten han måste tänka på vad han äter och måste motionera för att inte gå upp en massa i vikt. Så jag och Peter började med en massa promenader, jag promenerade tre gånger per dag och efter tre månader vägde jag 65 kilo, jag slutade med mitt godisätande, åt bara godis på helgen och drack bara dricka på helgen!! Jag började äta enligt tallriksmodellen och det gör jag än idag det fungerar utmärkt jag mår mycket bättre nu. Förrut kunde jag äta lika stora portioner som min pappa och jag överdriver inte jag blev aldrig mätt!!

Idag väger jag 62 kilo men jag är inte helt nöjd, jag vill ner till 58, men kommer jag att bli nöjd då?? Jag hoppas på det för det är något jag strävar efter... nog för att jag har en normalvikt nu men man vill ju känna sig nöjd med sin kropp!!! Jag är evigt tacksam över att jag träffade min älskling och att jag insåg att jag var överviktig och borde gå ner i vikt annars vet man inte var det hade slutat?!

Nu ska jag gå och diska, sen måååste jag plugga... ha det fint, kram kram!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0