Stackars Säpo!!

Säpo är sjuk, för er som inte vet så är säpo min mammas och pappas hund som dom köpte när han var 3 år. Nu är han elva år och börjar vara kring åren och är inte lika pigg och alert som förrut. Men inte nog med det för ca två veckor sen började han få jätte ont i höfterna, min pappa gick då till veterinären med honom och han fick då medicin igår var tydligen medicinen slut och på direkten blev han sämre i höfterna. Han bara ligger och gnyr och gnäller så ont verkar han ha. Hoja vad det är jobbigt man kan ju inte göra något för att han ska må bättre... tycker så synd om honom. Nåja när min pappa var hos veterinären hade hon sagt att det kan behövas två kurer av den medicinen så hon hade skrivit ut ett recept som går att expedieras två gånger så min pappa skulle gå och hämta ut mera medicin idag så får vi se om han blir bättre. Om inte vad gör man då, ja man kan ju inte hålla på och ge medicin hela tiden åt en hund annat är det ju med oss människor. Så blir han inte bättre är det bästa för honom att få en spruta och det känns tråkigt.



Nåja nu är jag i sangis som ni förstår, jag kom hit igår vid 15 tiden. Bilresan gick bara bra, Herman han sov hela vägen näst intill när han inte gjorde det så satt han och skrattade åt Cilla go ungen min, han är sååå söt. Igår tog jag en promenad runt byn med Cilla det var så härligt, första gången jag gick runt byn sedan operationen och nu lär det bli många rundor för nu är det träning och diet som gäller och det ger redan resultat på vågen hoppas det håller i sig :)

Idag har jag varit ute på en morgonpromenad med Cilla och Herman, alla är på jobbet så det är jag och Herman och hundarna hemma. Säpo orkade faktiskt komma med oss ut på gården en sväng idag efter att vi hade varit och promenerat men några promenader det orkar han inte med.
Efter att Herman hade ätit lunch gick jag och Herman och Cilla till konsum, handla lite blöjor och våtservetter och sånt. Sedan har jag ätit lunch och nu ska jag slappa framför tvn medans Herman sover. Idag kommer min moster hit och hennes karl samt deras barnbarn, ska bli kul... vi ska ju på begravning imorgon det är ju inte lika kul men det kommer kännas bra att få säga adjö till lilla mormor. Nog för att det känns som att man gjort det för länge sedan redan eftersom hon inte varit sig själv på sista tiden men visst fanns det stunder då man såg lite av den där goa och rara gumman :)

Ikväll blir det kanske en kvällspromenad får se om mina ben orkar känner att jag har lite träningsvärk men det är så kul när man väl börjat röra på sig för det är ju det här jag vill. Nåja ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas Säpo blir frisk, alltid tråkig att behöva fatta ett sånt beslut men man vill ju inte att han ska lida heller...



Hoppas du har det bra annars och så vill jag gärna se meeera bilder :)

2009-03-12 @ 09:42:42
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0