Solen värmer...

Det är konstigt att fast det är minusgrader ute så känner man att solen värmer och det är sååå skönt... jag älskar när det börjar bli vår eller här är det ju rättare sagt vårvinter men just nu duger det bra det är så härligt iaf :) Men jag kan lova att sedan i maj då är jag döless på snön som forfarande ligger kvar och tinar... hoppas den försvinner fort i år.

Igår kom då mina föräldrar hit, vi åt jätte god mat. Jag hade lagat fläskfile med mozzarella och klyftpotatis och en god sallad till och fast det var jag som lagade maten så tyckte till och med jag att den var god och för första gången lyckades jag med fläskfile den blev inte för torr som den oftast blir när jag lagar fläskfile eller iaf vad jag tycker men nu var den riktig god :)

Idag var vi ute på en morgonpromenad allihopa vi gick förbi konsum och inhandlade lite lunch, mamma lagade mat åt oss och sedan gick vi ut en gång till innan dom skulle iväg när dom hade åkt iväg så tog jag, herman och cilla en promenad och det var så härligt solen sken för fullt. När Herman hade sovit klart i vagnen så åkte vi iväg en sväng med bilen kollade runt lite och så.... handlade lite mjölk och blöjor som vi hade glömt handla tidigare :) Efter att vi hade ätit middag vilket inte var så avancerat stekt ägg och fläsk plus sallad :) så gick vi och badade bastu nu har vi nyss kommit in från bastun och jag känner mig jätte trött... Herman har somnat han var så trött, drack sin välling och somnade så gott så :)

Ska bli kul att se vilken tid han tänker stiga upp imorgon för vi flyttar ju fram klockan imorgon så det blir ju ljusare ännu fortfare... ja vi får väl se det ska bli intressant att se tänk om han skulle kunna sova till sju iaf jag skulle bli sååå nöjd fast jag vet jag kan försöka ändra på det men faktiskt så lägger jag honom hellre vid åtta och får två timmar för mig själv innan jag stupar i säng för jag är kvällstrött och mer morgonmänniska så jag ska inte klaga... :)

Nåja nu ska jag gå och vila i soffan, jag tror jag kommer lägga mig tidigt ikväll ännu tidigare än tio... ha ha ha frisk luft gör än trött... kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0