Jobbigt..

Begravningar är ju alltid jobbiga, men varför är det alltid jobbigast att se kistan rulla ner i jorden... hoja det ser så hemskt ut. Jag har bestämt att när jag är gammal och dör vill jag bli till aska och bli utspridd i havet. För gammal ska jag vara när jag dör nu när jag har ett nytt hjärta :) Då säger min pappa att det vill han oxå och varför inte havet är alldeles underbart och jag har alltid älskat att bada så då får jag göra det för resten av mitt liv men då förstör min mamma det genom att säga att man inte får det... men då säger jag lite olaglig kan väl Herman vara för mammas skull ;) Ja vi får väl se mamma menar att mommo oxå sa så när hon var ung men på äldre dagar ändrade hon uppfattning. Men jag vet inte, gravar är fina men jobbiga.

Nåja jag kollade på liv och död igår, var så tråkigt att han inte klarade sig. Har faktiskt träffat Leif någon gång på 21 han låg där när jag hade blivit opererad så han var verkligen inte frisk. Beklagar sorgen för alla nära anhöriga och känner att jag kan inte annat än vara glad över hur bra det gått för mig. Jag känner att det är något jag kan vara evigt tacksam över och jag tänker vårda mitt nya hjärta till 100% därför har jag börjat med morgonpromenader och kvällspromenader, äta rätt och vågen ger resultat hoppas det fortsätter i den takten.

Nästa torsdag bara måste ni kolla på liv och död på ettan klockan 21.30 för då handlar det om en man som har hjärtsvikt och ska få ett nytt hjärta och min läkare Thomas Giljam är med i programmet och han har jag träffat mycket både under min sjukdom och efteråt och på efterkontrollerna. Thomas är en sådan läkare som vi alla kommer minnas jag, Peter och mina föräldrar. Hur sjuk jag än var så kom han alltid in och lät så positiv och fick allt att låta så enkelt. Så han var till stor hjälp under hela sjukhusvistelsen. Titta på det lova mig det :)

Idag ska jag och Herman med min kompis Jennie och hennes dotter Alicia som är två månader yngre än Herman till Haparanda och shoppa lite. Det ska bli skoj. Sen ikväll kommer Peter hit med bussen och imorgon blir det Ikea... nåja nu ska jag gå och ge gröt åt Herman sedan blir det morgonpromenad. Ha det fint, kram kram.



Kommentarer
Postat av: Elina

Man får strö ut askan i havet, men man måste skicka in en ansökan till länsstyrelsen först, och den måste strös ut minst 100 meter från land :)

2009-03-13 @ 08:14:10
URL: http://xxelinaxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0