Pratar som en karl!!

Vilma är sååå rolig ibland vilka kommentarer hon kan ha ibland. Igår när vi satt och fikade lussekatter så påpekade jag hennes nya dialekt att hon låter som en gotländska :) men då sa hon att du pratar ju som en karl ha ha ha ja jag vet inte varför hon tycker att jag låter som en karl men kanske beror på att hon tycker att min dialekt börjar likna Peters. Ja det är himla konstigt hur man kan ändra på sin dialekt, pajalaborna tycker det hörs att jag inte är från Pajala ursprungligen medans kalixborna tycker att jag börjat få pajala dialekt, skumt!! Jag har nog en liten blandning. Men William och Vilma dom har garanterat fått dialekt från Gotland det hör man på långa vägar men Vilma sa att hon pratar som Vilma och att jag pratar som en karl!!!

Nu sitter vi på Arlanda väntar på att flyget mot Luleå ska gå, Herman sover så gott i vagnen det är bra att han passar på nu för snart måste vi checka in vagnen oxå. Men skönt att vi kan använda den här. Vi har nyss ätit lunch här på sky city, fick min lunch gratis eftersom köttet inte var färdigstekt. Nåja tur iaf att vi slapp betala vi hade inte tid att vänta på att dom skulle göra om min mat. Vi ska ju snart iväg mot Luleå eller snart och snart men det är ju mycket man ska hinna med när man reser med en liten!! Men det är alldeles underbart och Herman han är då sååå snäll, verkligen så lätt att resa med.

Ikväll stannar vi en natt i Sangis för det blir så sent att köra ända hem till Pajala, men imorgon får vi komma hem till vårat nya hem. Det ska bli jäääätte mysigt och på fredag ska jag och lämna prover på vårdcentralen i Pajala så läkaren i gällivare hinner få dom innan jag ska dit på besök. Till helgen blir det att bara vara hemma och slappa det kan jag och Herman verkligen behöva. Vi ska inte göra någonting bara ta det lugnt, häääärligt!!

Så snart får vi träffa Cilla och Pappa, Herman kommer nog bli jätte glad så här länge har han aldrig varit utan sin pappa men det har gått jätte bra han har varit så snäll hela tiden. Han har nog inte haft tid att sakna honom men jag tror nog han saknat honom ändå :) Det har då jag gjort!!!

Nu ska vi vidare här, ha det fint... kram kram.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du har börjat få Pajala dialekten och jag har kanske fått lite av Kalix dialekten..det vet jag inte själv. Man hör ju inte sånt själv :) Har bott i Kalix sen hösten -02. Så det är ju ett tag.

2008-11-19 @ 19:12:36
URL: http://adriansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0