Sangis!!

Nu är vi i Sangis igen, vi har hunnit med att vara och hälsa på hos min farmor och farfar när vi kom till byn. Dom tycker det är så roligt när vi kommer och jag tycker det är så roligt att vi kan hälsa på dom. Dom tyckte Herman hade vuxit mycket sen sist och jag förstår dom för det har han ju gjort :)

Idag fick han en för tidig julklapp av sin mormor, en gåstol det passade bra att han får den redan för då har han något att sitta i medans han är här och han älskar den redan den har ju en massa knappar man kan trycka på. Men än så länge når han inte ner helt med fötterna men iaf lite grand men han växer ju så mycket hela tiden så snart når han nog helt ner och då lär det väl gå undan :)

Herman sover nu eller jag tror jag iaf men det blev tyst på en gång efter att jag lade han i sin säng så jag tror han somnade. Men det lär ju märkas om han är vaken. NU är Peter ute med hundarna och gör upp eld i bastun, mamma är och äter julbord med sitt jobb och pappa är och jobbar på ett annat julbord. Han har ju en underhållning där med tre andra karlar, vi skulle ju och titta och äta julbord där i helgen men det blir inte så för det är över 300 pers bokade, jag kom på att det inte är så bra för min infektionsrisk så vi stannar hellre hemma. Vi ska ju och titta på honom i Luleå den 20 det får räcka.

Faktiskt så uppskattar jag mer saker som jag kan göra då Herman oxå kan vara med, jag sitter hellre hemma med honom än att gå ut på en krogshow. Sådant har jag gjort tillräckligt :) Nu tänker jag mest på att ta till vara all tid med Herman som jag kan få eftersom det känns som att jag missat dom första veckorna i hans liv fast han ändå alltid har varit vid min sida men jag har ju inte haft ork till att ta hand om honom men nu finns orken och då vill jag inte lämna bort den ;)

Så vi är ensamma här hos mamma och pappa, men mamma kommer säkert snart, vi ska sätta oss framför tvn och titta på Idol inte för att vi följt det denna säsong men kan ju vara kul att se finalen den är ju i globen och allt, så för mig kvittar det vem som vinner men efter kvällens program kanske jag har sett en vinnare man får väl se :)

Cilla älskar att komma hit hon springer som en virvelvind där ute i djupa snön och hon älskar denna gård för här vet hon att hon får springa fritt och behöver inte gå kopplad. Ååååh vad kul det skulle vara med en så här stor gård och ett hus men men det får vänta vi har ju denna gård när vi vill ;) nä nu ska jag gå och kolla tv, ha det fint... kram kram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0