Saknar!!!

Det är konstigt när Herman sover så saknar jag honom sååå mycket att jag har lust till att gå och lyfta upp honom bara för att få krama om honom. Tur att man har sådan självdisciplin att man inte gör det för inte skulle han tycka om att man kommer och lyfter upp honom när han sover så gott.

Jag skulle absolut inte vilja åka utan Herman till gbg någon mer gång det är sååå jobbigt att vara borta hela två dagar från honom. Det vill jag inte, inte för att jag inte tror att Peter inte klarar av att ta hand om honom det vet jag att han kan men det handlar om mig. Vad jag känner och jag vill inte vara borta från min älskade Herman jag har varit nog mycket borta från honom nu får det vara slut på det. Så detta måste lösas, jag vill ha med honom varje gång till gbg men då får vi ju hoppas att jag får ta med mig någon som kan vara med herman när jag gör kontroller annars går det ju inte.

Idag har vi alla sovit till klockan nio och då var jag tvungen att stiga upp på en gång och ta min medicin det är ju jätte viktigt att ta den i rätt tid och jag brukar ta den nio på kvällen och nio på morgonen, så jag har bestämt mig att denna första tid ska jag alltid se till att vara på hemmaplan kl nio för att jag måste ta min medicin annars är risken stor att jag glömmer medicinerna om jag tar med mig dom till någon oxå kanske jag inte har dom hemma på morgonen när jag ska ta dom så det vill jag inte ska hända och det är ju bara nu innan man fått in rutinerna på det. Det kommer ju bli en sådan vana eftersom man gör det resten av sitt liv men nu i början vill man vara extra noga för att inte absolut inte glömma dom.

Sen har jag tänkt att alla julhelger och nyårsafton m.m. gör mig stressad egentligen önskar jag att det inte fanns sådana helger för nu känns det bara jobbigt. Men jag har bestämt att jag som blivit opererad för fyra mån sen tänker ta det lugnt och inte absolut inte stressa upp mig och jag tänker se till att vara hemma kl nio varje kväll oavsett om det är julafton eller nyårsafton och då ta mina mediciner och så jag kan gå och lägga mig i tid... ha ha ha i tid menar jag före kl 23 eftersom jag stiger upp med Herman varje morgon så behöver jag all sömn jag kan få, jag stiger ju även upp på natten oxå så jag behöver få sova alla timmar jag kan det vill säga då herman sover, ni kanske tycker det låter konstigt.

Men jag är inte som alla andra mammor, jag har blivir opererad för fyra mån sen och jag fick barn för fem mån sen så det är ju inte konstigt om man behöver sömn.. men idag känner jag mig utvilad trots att jag stigit upp på natten och matat Herman men det är ju för att vi fått sovmorgon och för att jag somnade i tid :)
Nåja nu ska jag gå och mysa med Herman... Ha det fint, kram kram.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Du är verkligen inte som andra mammor! Tänk vilken vändning allt tog då fick din prins! Du är en surrvivor!!! En äkta tornedalsk surrvivor! Vila du då du är trött för alla kommer att förstå!/Stor kram

2008-12-11 @ 22:18:47
URL: http://kajsarina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0