Läkarbesök!!

Idag har jag varit på läkarbesök i Gällivare, Peter och Herman var förstås med. Herman kanske blir kirurg när han blir stor så mycket som han redan befunnit sig på sjukhus :) Iaf så gick det bara bra mina prover såg bra ut och det var inga konstigheter med mig, skööönt. Läkaren gjorde inga kontroller på mig eftersom jag ska till gbg nästa vecka han ville mest träffa mig för att lära känna mig och även få veta vilka mediciner jag tar osv. Det kändes bra, nu känner jag mig tryggare, jag vet nu med säkerhet att det finns dom som kan saker oxå det behöver inte bara vara i gbg dom kan sådant men i gbg är dom ju proffs :)

Vi passade på att gå lite affärer när vi för en gångs skull var i Gällivare inte för att dom har så mycket affärer där och inte för att vi har så mycket pengar men vi fick med oss hem lite julklappar iaf. Var iaf mysigt att gå lite i affärer och göra något annat än att bara sitta här hemma i Pajala och gå ner till byn ;)

Gällivare får mig att börja tänka, det var ju där allting började!!! Jag satt i bilen på väg hem och började tänka på min lyckligaste dag i mitt liv, nu tror ni säkert att jag kommer säga att min lyckligaste dag i mitt liv var när Herman föddes men döm mig om ni vill men jag kan inte säga det för den var inte bara lycklig, det var ju även dagen då vi fick bekräftat att jag hade en hjärtsjukdom. Självklart var jag överlycklig över att jag fått en son, det var en helt underbar känsla att få den mysiga helt underbara lilla bebisen på sitt bröst efter att han äntligen kommit ut.
Det var en enorm lycka att se att han var välskapt och mådde prima och det var helt underbart att han slutade gråta när jag fick han i min famn.

Men den lyckliga stunden varade inte så länge för det dök upp en massa andra känslor den dagen, jag kände mig besviken och ledsen över att jag inte fick fara tillbaka till bb och bo där med min nyfödda lilla bebis och min helt underbara sambo. Jag kände mig ledsen för att jag fick ligga kvar på intensiven, jag kunde inte riktigt fatta hur sjuk jag egentligen var det enda jag ville var ju att få vara med min lilla familj. Så nu kanske ni förstår varför jag inte kan känna att den dagen är den lyckligaste dagen i mitt liv.

Den lyckligaste dagen i mitt liv är alla dagar efter min operation då jag märkte att jag orkar mer och mer för varje dag som går. Då jag äntligen fick sova tillsammans med mina älsklingar igen, då vi äntligen fick bli en hel familj och inte en halv. Alla dagar efter min operation är mina lyckligaste dagar i mitt liv och mer sådana dagar kommer jag att få det vet jag. Visst kan jag känna och tycka att det är jobbigt en dag och visst kan jag grubbla över min sjukdom och undra varför just vi drabbas av detta? Men sedan tänker jag på hur bra det gått och hur det hade kunnat gå då känns allt så enkelt, då känner jag att jag kan bara vara tacksam och det är jag!!!

Så det var skönt att få skriva av sig lite, jag har tänkt på detta hela dagen att det är något jag vill skriva, jag älskar att skriva jag önskar och hoppas att jag en vacker dag lyckas kom ut med en bok om vårat liv efter och före transplantationen. Men det får bli senare nu har jag mycket att tänka på ;)

Imorgon ska vi slå in julklappar, jag och Herman slog in några redan ikväll men han blev hungrig så vi fick avsluta det, nu sover han så gott så... hoppas han sover bra denna natt med. Inatt har han sovit jätte bra, somnade kl 20:00 och vaknade vid fyra tiden för att äta sedan somnade han om och vaknade vid sju så det var skönt han har inte alls varit så där pigg och pratsam som alla andra nätter nu kanske han kommit tillbaka till sina rutiner man kan ju hoppas :)

Nåja nu ska jag gå och kolla tv, snart är det desperate housewifes, kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0