Ångest!!

Jag har sådan ångest inför alla julklappar som inte ens är påbörjade eller nja några har jag redan köpt men inte har jag då råd med denna sjukpenningen vi får stresshandla alla julklappar den 20:e hoppas att vi får pengarna den 20:e men det borde väl vara så för så är det ju med lönen. Borde ju vara samma för den som är sjukskriven och föräldraledig hoppas iaf det!!!

Hade så mycket räkningar denna månad och med våran ekonomi är det inte kul, fattar inte hur vi ska klara oss till den 20:e och vi ska ju även till gbg snart igen nog för att resan dit blir betald men man ska ju ha råd att leva där med. Usch vad pengar gör livet jobbigt tänk om allt vore gratis eller tänk om det vore som förr i tiden då man knappt hade några pengar man fick försörja sig på ett annat sätt, jaga sin föda och sy sina kläder från ullet som man fick av fåren. Ja det kanske hade varit bättre nu är vi ju ena riktiga materialister och värre blir det!!

Nåja allt löser sig, det gör det alltid. Just nu orkar jag inte tänka mer på ekonomin. Har nog med allt annat, tänker mycket denna vecka. Grubblar alldeles för mycket så jag har svårt att somna om kvällarna fast jag är jätte trött. Tänker mycket på min sjukdom om det är jag som har orsakat till att jag fick just denna hjärtsjukdomen, har jag inte tagit hand om min kropp på rätt sätt ja jag kan inte låta bli att skylla lite på mig själv. Men i mitt fall är det ju förmodligen ärftligt eftersom min farbror hade precis samma sjukdom som jag har haft. Så jag ska nog sluta att skylla på mig själv men det är inte alltid så lätt. Nåja jag har fått en andra chans nu och jag ska ta bättre hand om min kropp nu ;)

Jag tänker på att om jag hade vetat att jag hade en hjärtsjukdom som var ärftlig så hade jag nog aldrig vågat skaffa barn, jag tycker det är tur att våran Herman hann komma innan jag fick veta det för annars hade vi nog aldrig haft en liten Herman och hur tråkigt hade inte det varit. Fast med denna vård idag så går ju det mesta att fixa och läkarna har sagt att det ska hållas koll på Herman när han börjar komma upp i den åldern då denna sjukdom kan utbryta. Men jag hoppas med hela mitt hjärta att Herman klarar sig helt från denna sjukdom!!!

Nu sitter Herman och leker i sin babysitter, idag har vi sovit till halv nio eller jag matade han med lite välling där vid halv sju men sedan somnade han om. Han sover mellan oss nu varje natt eller halva natten i sin säng och sedan mellan oss. Han är sååå go och glad, hans kinder blev bättre ett tag men nu verkar dom prickiga igen men inte lika torra iaf. Det är skönt hoppas bara han blir helt bra på kinderna snart.

Igår bakade vi hallongrottor eller rättare sagt Peter bakade jag assisterade bara lite grand :) Idag ska vi baka drömmar och ta en promenad med vagnen och Cilla.
Imorgon ska Herman få sin andra spruta, han blir ju snart 5 mån, våran lilla grabb börjar ju bli stor... hi hi hi eller iaf större :) Jag ska gå själv med Herman till barnmorskan och det ska bli så roligt, jag sa till Peter att jag vill gå själv. Jag behöver få göra saker själv med Herman för så småningom vill jag ju kunna vara helt själv med han om dagarna. Så Peter ska passa på att gå och klippa sig och jag och Herman ska till barnmorskan, det ska bli kul.
Ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: storasyster

inte ska du ha ångest över klapparna! Har man inte råd så har man inte!! Huvudsaken är ju att man får äta skinka, lyssna på julmusik och dricka glögg!!!! till mina barn behöver du INTE köpa en massa dyra grejer, dom är glada över att få träffa er och Herman.. ;)

kram kram

2008-12-04 @ 11:50:07
URL: http://mammaminna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0