Mitt nya hjärta

Den 19 augusti klockan 02 00 åkte jag ner till operation. Jag vaknade upp klockan tio dan därpå. Förutom att jag var trött så mådde jag jättebra. Peter, mamma och pappa och Herman var där när jag vaknade. Jag har legat på intensiven två dagar och har nu fått komma på en avdelning. 

Jag har haft ont men fått smärtstillande hela tiden. Vad som är skillnaden idag mot före operationen är att jag nu kan se framåt och vet att jag kommer att bli friskare snart. Jag kanske till och med kommer att vara hemma om en månad eller högst sex veckor.  

Före operationen kände jag hur jag hela tiden blev sämre, så det nya hjärtat kom i rätt tid. Redan nu känner jag mig bättre än vad jag gjorde innan operationen. Skriver mer senare. Kram, Hanna.


Kommentarer
Postat av: Lisa

ååå gumman, vad roligt att höra att du mår bättre. snart är du på fötterna och kan åter komma hem med din familj. Ska bli så kul att få träffa er, om vi kan det till nästa vecka. Krya på dig mera, många kramar!

2008-08-21 @ 18:31:55
Postat av: Ida

Jag är så glad för din skull! Jag förstår att det känns mycket mer positivt nu när du kan se framåt, men ingen kan nog riktigt förstå det om man inte varit med om det själv. Det är helt otroligt vad läkarna kan göra. Har tvingat min Alexander nu att anmäla sig till donationsregistret, det är så viktigt. Krya på dej! Kram!

2008-08-21 @ 18:42:31
Postat av: Johanna

Grattis, eller vad säger man? lerI alla fall, skönt med ett nytt hjärta. hoppas du kryar på dig snart så du får komma hem igen =) stora och många kramar från mig i skåne

2008-08-21 @ 19:25:18
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Emilia

Åhh gud vad skönt hanna!!! Äntligen! Hoppas allt går bra nu så ni får komma hem snart :D kraaam

2008-08-21 @ 19:55:45
Postat av: Angelika

Hej Hanna! har läst din blogg från och till nu och äntligen så har du fått göra den efterlängtade operationen. Grattis till ett lyckat resultat. Och Grattis ännu gång till eran otroligt söte Herman! :) Krya på dig fort nu! <3 Många kramar från oss!

2008-08-21 @ 20:46:13
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Äntligen! Va skönt att höra att det gått bra, o att du så småningom är frisk, o framför allt komma hem snart! Krya på dig <3 Kram

2008-08-21 @ 22:15:56
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Tessah

Hej hanna.



gud va skönt och höra att du fått nytt hjärta nu och att operationen gått bra.



kraaaaam

2008-08-21 @ 22:27:06
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Sofie

Underbart att du fått ett nytt hjärta. Lycka till med allt nu. Ser fram emot många roliga uppdateringar och massa bilder på guldklimpen :)



Kram kram

2008-08-22 @ 00:00:10
URL: http://ontheinside.bloggsida.se/
Postat av: Anna Eklund

Åh Hanna, ville bara sända en stärkande kram. Skönt att höra att operationen blivit av. Många lycka till kramar till dig och din familj! Han är så fin lille Herman på bilderna, många styrkekramar /annapanna.

2008-08-22 @ 00:25:40
Postat av: Lena

Jag blev så glad när jag hörde att du fått ett nytt hjärta. Jag hoppas rehabiliteringen går fort, så du får komma hem =) Många kramar.

2008-08-22 @ 08:01:43
URL: http://zpray.blogg.se/
Postat av: Janita

Hujja vad jag e lättad för din skull.Ha det nu bra och vila upp dig,hoppas vi ses snart.

2008-08-22 @ 09:05:34
Postat av: Hasse

Jag kollade in din blogg för första gången idag, tänkte bara säga att jag tänker på er........ Hoppas att ni snart är hemma i byn,och att allt ordnar sig med dig.

Kul att höra att du redan känner dig bättre, känns skönt!!

2008-08-22 @ 19:10:01
Postat av: Anki med familj

Jättekramar till dig från oss alla i Karungi, alla du känner har bett mig hälsa. Nu blir det riktigt kul att komma till Göteborg och hälsa på er!

2008-08-22 @ 20:41:07
Postat av: Ida Pella

Hej vännen. Jag är obeskrivligt glad att det har gått bra! Tänker på dig, och det blir att man pratar om dig ofta. Du är en fantastisk människa Hanna! Många jättekramar. Vi hörs.

2008-08-23 @ 18:20:20
URL: http://idafryser.blogspot.com
Postat av: Aro

Härligt Hanna!! Så skönt att det gick bra.

2008-08-24 @ 18:59:09
Postat av: Grannarna på Ladugårdsvägen

Hej Hanna! Har hört av Jenny och Johan om vad du/ni går igenom. Jag blev så glad när jag fick höra att du fått ett nytt hjärta så snabbt. Och vilken fin liten kille ni fått! Stort grattis till Herman och det nya hjärtat och lycka till! Varma hälsningar Johanna, Magnus, Kalle och Elsa

2008-08-24 @ 21:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0