Lyckat besök!!

Idag hade jag ju en tid till barnmorskan och hon var verkligen super snäll, väldigt förstående och sa verkligen dom saker man ville höra. Hon tyckte inte det behövdes göra någon gynundersökning nu eftersom testet visat negativt och allt verkar ha kommit ut, hon sa att får jag ett till missfall då blir jag skickad till gyn på en gång. Hon sa även att nästa gång jag blir gravid och fostret stannar där då får jag komma på ultraljudsundersökning väldigt tidigt, då gör dom ultraljud genom en gynundersökning. Så bara hålla tummarna att det går bra nästa gång att fostret fäster och stannar kvar så det blir en liten bebis. Annars blir vi skickade på utredning. Så hon tyckte att jag skulle fortsätta testa mig tidigt som jag gjort redan en dag efter försenad mens eftersom det verkar visa positivt tidigt för min del och då vet jag ju att jag fått ett missfall och det är ju alltid bättre att veta än att inte veta. Så nu är det bara vänta in min mens sen är det bara fortsätta försöka, nån gång kanske det fäster och blir en bebis som växer inom mig. *hoppas*!!!

Men var iaf skönt att få prata med en barnmorska och få veta lite mer om missfall och få bekräftat att det faktiskt inte är ovanligt och att det inte är helt omöjligt att sedan få en lyckad graviditet. Det positiva är ju att jag iaf blir gravid, inga problem med det. Verkar ju ha lätt att bli det, bara det stannar kvar!!!

Nåja idag har jag även jobbat, inte gjort så mycket mer, känner mig väldigt trött och har ont i halsen så vilade när jag kom hem, det var skööönt. Nu ska jag sätta igång att plugga och sedan ska jag ta en promenad efter middagen... sen blir kvällen lugn och skön. Nåja ha det fint... kram kram!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejsan!
Ramlade in här och ville bara säga några uppmuntrande ord på vägen. Jag fick fyra missfall på raken innan jag blev gravid med min underbara son, två dagar innan vi skulle på utredning testade vi pos. och då... på femte försöket gick allt jättebra och ut kom en välskapt liten grabb som idag är 8 månader. Barnmorskan jag hade då sade iaf att många tidiga missfall beror på folsyre brist, så om du inte redan äter folsyra kan jag rekommendera det, det finns receptfritt på apoteket, förlåt det långa meddelandet :S

2007-10-01 @ 18:06:15
Postat av: Hanna

Håller tummarna att det blir ett stort + snart! :)

2007-10-01 @ 18:54:35
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Kitti

Hej vännen!
Va skönt att höra att det iaf gick bra hos barnmorskan! *håller tummarna för framtida "små underverk"* *ler* Annars då? Kramar!

2007-10-02 @ 10:19:15
URL: http://mkitti.blogg.se
Postat av: Kitti

Uppdatera mera, bruden! ;)

2007-10-04 @ 06:56:21
URL: http://mkitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0