Grekisk Middag!!!

I Fredags kom mamma och pappa hit men dom stannade bara en natt, men var iaf kul att dom kom.
Jag och Peter bjöd på greksk middag som bestod av grekisk sallad, tsatsiki, vitlöksbröd och moussaka (typ grekisk lasagne) mums så gott det var, vi bjöd även Peters föräldrar på middag eftersom vi snart ska åka utomlands till Cypern med dom... jag har läst att maten som finns i cypern är blandat mellan turkiska och grekiska då tyckte jag det skulle passa att laga lite grekisk mat och bjuda våra kära föräldrar dom blev då så glada :) Synd bara att mamma blev sjuk hon låg i 39,5 graders feber men det går ju inte att göra nåt åt det hoppas hon är på bättringsväg nu!!!

Igår jobbade jag hela dagen, från 11-21, tungt med så långa pass men det funkar det ger ju pengar och nån måste ju jobba... ha ha ha :) Ja idag med samma pass, men denna dag börjar bra, sitter med mitt morgonkaffe och ska snart iväg och promenera en morgontur... hääärligt för solen skiner för fullt!!! Väldigt kul att ställa sig på vågen oxå jag har gått ner ett kilo trots att jag åt lite godis igår??? hur går det till?? nåja nu vet jag att det blir bara godis för mig på lördagar inga andra dagar för då kanske jag inte går upp dom kilon jag gått ner under veckan på helgerna ha ha ha :)  men godis är ju sååå fruktansvärt gott hur ska man få bort godissuget???

Nåja i veckan blir det lugnt, jobbar bara Torsdag skönt!!! Men har p-möte på onsdag, borde gå dit eller ska gå dit är ju som bra att vara med på dom mötena speciellt när man ännu är ganska ny på jobbet!!!

Till helgen blir det Sangis min älskling kan tyvärr inte följa med men jag vill så gärna dit... är marknad i lilla byn då, det kan man ju inte missa, tror det var denna helg... nåja kul iaf att träffa syskonbarnen och alla vänner såklart alla andra i min kära familj... Sen blir det utgång på hotellet på lördagen, har ju inte varit ut där sen nyår men det blir bara öl för min del så blir rätt lugnt, ska försöka iaf men sist lyckades jag ju... :)

Nåja nu ska jag bege mig ut på promenad... ha det fint... kram kram!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0