Trött...

Känner mig så trött nu... Herman har väckt mig tjugo över fem idag... han hade bajsat så det var bara att kliva upp och byta blöja på honom.... sedan fick han dricka välling i min säng... hoppades att han skulle somna om men inte då han var jätte pigg så vid kvart över sex gav jag upp då var det bara kliva upp med honom för då hade han blivit så less att sitta i sängen att han var på väg ner av sig själv ha ha ha man måste ha koll på han hela tiden men jag hann ta fast honom innan han ramlade ner... så vi satte oss i hans rum och plockade bland hans leksaker.

Efter att herman hade ätit gröt så gick vi ut på en morgonpromenad och det var så härligt, solen sken så mysigt, Cilla var självklart med oss. Herman sov i vagnen ända till halv tolv så då gick jag ut en gång till med Cilla och sedan gick vi in och åt lunch då kom Peter hem från jobbet, han som han jobbar för skulle iväg med en anhörig så han blev ledig några timmar. Det var skoj då åkte vi till badhuset och hälsade på Hermans farmor som jobbar där. Sen åkte vi hem och åt mellanmål sen gick vi ut på en liten promenad och nu sover Herman igen... får se blir nog inte lika länge denna gång :)

Peter och Herman ska till hermans farmor och farfar och äta våfflor idag, jag vet inte om Herman ska äta nå våfflor har hört att det inte är bra att ge mjöl mat förrän dom är ett år, stämmer det? nån som vet?? Nåja om inte annat så har han en pure burk... jag får ju såklart äta våfflor om jag vill, men nu är det så att jag bantar så våfflor passar sig inte då... jag brukar inte vara kräsen och i vanliga fall älskar jag våfflor gissa om jag är sugen... men jag vet att nu kan jag inte hålla på så, jag måste hålla mig till min diet.

Vilket är:
Frukost - gröt
 Lunch - stekt ägg, en baconskiva, sallad
Mellanmål: frukt
Middag - enligt tallriksmodellen 1/4 del potatis, pasta eller ris, 1/4 del kött, fisk eller fågel, 1/4 del sallad, 1/4 grönsaker
Kvällsmål - endast frukt!! 

Jag vet att jag kan för jag har gjort detta förrut och då åt jag så här, men visst kan man unna sig godsaker ibland men man kan inte hålla på så i början för då blir det aldrig att man håller sig till sin diet då blir det svårt att gå ner i vikt, det är alltid svårt i början men sedan när man väl börjat då går det hur enkelt som helst... så visst till sommaren när jag kommer i mina gamla jeans då kanske jag unnar mig några våfflor ;) Nog lär jag äta godis nån gång och oxå innan sommaren och fika och sådant men just nu ska jag försöka hålla mig från allt slisk i två veckor så min kropp kommer igång... sedan kanske jag unnar mig nåt gott en lördagkväll!!!

Nåja jag ska iaf iväg dit sen när jag ätit... och sedan ska jag på syjunta, ja jag vet jag syr ju inte, men alla som är där syr inte heller... man kan göra något annat jag ska klistra in kort i mitt fotoalbum det får man ju aldrig tid till här hemma... :) Ja ja ha det fint, kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0