En bra dag...

Vädret blev toppen, det blev varmare framåt förmiddagen så vid halv tio var graden nere på 12 minus då pallrade vi oss iväg till öppna förskolan, det var kul att komma iväg och fördriva nån timme och att Herman fick träffa andra bebisar. När vi skulle promenera hem passade jag på att gå en extra bit så var inte hemma förrän vid ett men det var så härligt väder och herman sov lite grand sedan gick vi in och åt lunch. Efter lunchen for vi iväg med Peter och handlade på konsum... handlade för hela helgen... ska göra god mat imorgon, fläskfile med mozarella och klyftpotatis samt rödvinsås, kommer nog bli jätte gott... hoppas iaf har inte gjort det tidigare.

Imorgon kommer min mamma och pappa hit, ska bli jätte skoj vi ska förstås äta god mat, dom är nog här först vid sex tiden på eftermiddagen men dom kommer iaf och har som vanligt bråttom hem så dom åker redan på lördagen men iaf kul att dom kommer, jag vet att dom måste åka på lördag för pappa har teater på söndag... men skönt att det är ljust lite längre nu behöver dom inte åka så tidigt på lördagen. Nåja ska iaf bli kul att träffa dom :)

Idag åt vi spaghetti och köttfärsås till middag, gav även till herman. Men han verkade inte gilla det så jätte mycket eller det är svårt att veta hur mycket man ska ge honom men han åt rätt bra till en början, kanske att han fick för mycket på tallriken han kanske blev mätt ;)
Jag tog bort mat åt honom och kryddade sedan efteråt.... för att det skulle smaka något, nåja kryddade lite grand till herman oxå men inte alls nå mycket. Nåja han lär väl sig så småningom att tycka om annat än pure!!!

Herman sover hela nätterna nu, hoppas det håller i sig, har varit så nu två nätter i rad... hade två jobbiga nätter innan med grin och gnäll och gråt men jag var envis jag gav ingen välling gav tutten hela tiden och lät han ligga bredvid mig strök han i håret till slut somnade han då oxå... så nu har han sovit två hela nätter och jag hoppas att det håller i sig... är så skönt att få sova om nätterna... fast jag vaknar alltid nån gång per natt, måste alltid kissa på natten... herregud när ska det sluta då?? nu har jag haft så ända sedan jag var gravid men kanske beror på att jag fortfarande äter endel mediciner... nåja nu ska jag hoppa in i duschen... sen lägga lille gubben... ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Hittade din blogg igen! Hoppas ni får en trevlig helg med dina föräldrar! Hör av dig om du vill ta en morgonpromenad någon dag när jag lämnat Kalle på dagis. Hälsningar Johanna & Elsa

2009-03-26 @ 19:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0