Försökte...

Jag försökte verkligen scanna in artikeln från haparandabladet här på våran dator men det gick inte, antingen så är varken jag eller Peter väldigt otekniska eller så går det helt enkelt inte men det konstiga var att det gick att scanna in den till skrivaren men endast till skrivaren... hmmm vi kanske saknar något program nåja hade varit skoj att sätta den här på bloggen så ni som inte har tillgång till att kunna läsa den skulle få läsa den... men tyvärr än så länge verkar det inte bli så men vi kanske får hjälp av någon mer teknisk som förstår sig på sådana saker så kanske vi lyckas :)

Ni skriver så fina kommentarer till mig, jag gillar att få kommentarer det är dom som gör att jag vill fortsätta blogga. Bloggen är ju en del av sitt liv nu här kan man skriva ner hur man mår, vad man gjort och på så sätt hålla kontakt med vänner som man sällan träffar eftersom dom bor så långt ifrån en.

Herman somnade till slut igårkväll men han hade nog ont i magen för han låg helt ihopkrupen med benen tätt intill mig, ja jag hade ingen plats i sängen. Så hade verkligen svårt att somna så jag gick då och lade mig på soffan och kolla sex and the city som jag alltid gör när jag har svårt att sova och vad tror ni jag gjorde då, ja jag somnade och vaknade inte förrän klockan nio på morgonen nästa dag.

Så Peter hade fått ta hand om Herman hela natten, jag hade inte ens vaknat av att han hade vaknat men han hade varit lugn inte alls gråtit så mycket. Han var nog hungrig igen så Peter hade gett honom mat och sedan somnade han om och vaknade vid nio tiden. Ja jag var nog väldigt trött men det är ju mer än förståeligt, detta mörker januari månad kan man inte vara tröttare. Mina mediciner gör ju sitt, efter alla omständigheter jag gått igenom så är det ju inte konstigt att man är lite trött ibland. Jag sover aldrig en hel natt som den småbarnsförälder man är :) Men det är småa bagateller hellre är jag lite trött än dödsjuk :)

Idag är våran lille kille lika glad som vanligt, han har sovit ute i sin vagn så utvilad är han. Vi har börjat med majsvälling istället och hoppas hans mage blir bättre. Jag ska snart ge honom lite plommonpure så kanske hans mage kommer igång igen men det har den ju gjort men kan ju inte skada att ge honom lite plommon oxå.
Får hoppas denna natt blir bättre än förra men jag klagar inte för så lite som Herman gråter och så lugn som han alltid är så är det ju inte konstigt om han nån gång blir lite arg och ledsen det måste man ju oxå få vara och speciellt om man har ont.

Vi har nyss ätit middag, får se vad vi hittar på resten av kvällen. Kanske går ut en sväng så Herman får åka lite pulka vi var ut igårkväll oxå och det gillade han så mycket. Måste nog bada Herman idag så man har alltid saker att göra med en liten bebis i huset :)
Ha det bäst, kram kram.


Kommentarer
Postat av: Tessah

du har fått en mamma award i min blogg :)

2009-01-12 @ 10:34:52
URL: http://tessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0