För bra för att vara sant..

Ja mina vänner det är för bra för att vara sant det var en nolla igen och jag har pratat md många transplanterade under mina resor till gbg och nästan alla av dom jag pratat med har haft en avstötning så det är väldigt vanligt att få det men jag har inte fått det än (ta i trä), ja det är för bra för att vara sant det kanske är så att mitt nya hjärta trivs bra i min kropp vi kanske var väldigt lika jag och min donator ja vem vet?!

Men iaf så har det hänt en del sen sist jag skrev, alla har vi blivit sjuka. Först Peter, han fick pencillin inflammation i luftrören och sen lille Herman lagomt till vi kom fram till gbg så fick han 39 graders feber och det gick inte över hur mycket alvedon vi än gav. Så efter min biopsi på måndag så ringde jag runt i hela gbg och till slut hittade jag ett sjukhus som vi kunde gå till, dom hade drop in läkartid hela dagen.

Så när vi kom dit och dom i kassan fick höra hela historien om min hjärttransplantation osv så slapp vi sitta i väntrummet med alla andra sjuka människor eftersom jag har sååå stor infektionsrisk är det ju inte bra att jag får en massa baciller räcker med mina egna :)
Så vi fick gå in i ett undersökningsrum och sitta där och vänta högst tio min sen kom läkaren så tror vi hade lite förtur där med tanke på min infektionsrisk det var snällt. Det visade sig att Herman har öroninflammation så han äter oxå pencillin nu och han har blivit mycket bättre, febern har gått ner och han är samma vanliga glada kille som alltid :)

Nåja jag har oxå blivit sjuk, igår hade jag lite feber, men det var ingen fara med mig jag hade ju en noila :) Och faktiskt vad är en förkylning när man har varit svårt hjärtsjuk? Ja det är en liten bagatell... men iaf så om jag blir värre får jag gå och ta prover men idag har jag ingen feber (ta i trä) så det kanske ger med sig men jag är väldigt förkyld, snorig och hostar i massor men hoppas det ger med sig snart. Nåja gör det inte det så får jag väl besöka läkaren igen.

Igår kom vi till sangis här blir vi till söndag eftersom Peter ska på 40 års kalas i luleå på fredag, så jag och Herman blir kvar här i sangis då. Jag och Herman hade ju oxå fått komma på festen men jag känner att min infektionsrisk är fortfarande rätt stor så det är ju onödigt fara och bli ännu mer smittad sen är det svårt med sovplats osv. Så det får räcka med Peter :) Vi hade ju kunnat fara över kvällen och sova i sangis men jag vet att Peter vill vara där länge och jag har inte lust att köra hem kl två på natten ända från luleå... nä det får bli en annan gång. Vi ska mysa och ta det lugnt här i sangis... nåja ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Kitti

Hej vännen! Hoppas allt é bra.. eller bättre iaf! :) Nu har jag gjort en liten uppdatering på min blogg. :) Får se hur länge det varar. skratt É du i Sangis nu eller? Kramar i massor. sakna dig

2009-01-21 @ 10:46:29
URL: http://mkitti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0