8230 gram och 70 cm!!

Idag har jag varit med Herman på sex månaderskontroll, han hade vuxit, han vägde alltså 8230 gram och var 70 cm lång så han har även vuxit på längden med!! Han fick även träffa läkaren, hon kollade rörligheten i hans ben och det verkade bra. Hon lyssnade på hans hjärta och det lät jätte bra. Efter alla omständigheter jag varit med om så ville hon lyssna på mitt hjärta oxå och hon sa att mitt nya hjärta måste trivas bra där inne för pulsen låg på 64 som vanligt för min del ;)

Nåja hon tittade även i Hermans öron och hals eftersom han fortfarande har feber. Hon tyckte det var lite rött i ena örat och lite rött i halsen men hon trodde det bara är en vanlig förkylning så det hjälper med alvedon. Så vi avvaktar väl och ser om febern har försvunnit till Fredag är det ju lugnt men har den inte gjort det då, så ringer jag dit igen. Jag har inte blivit smittad så det kanske finns en chans till att Herman kanske håller på att få en tand vi får väl se... inte för att jag varken ser eller känner något. Men man vet ju aldrig. Fast än så länge kan jag ju bli smittad han har ju bara varit sjuk i två dagar nu!!!

Fast han har inte alls så hög feber som barn kan ha idag har den legat som högst på 38.4 och första kvällen han fick feber så låg den som högst på 39.4 men han var lika glad för det. Han har knappt gråtit något alls. Eller varit gnällig och missnöjd. Han är så glad våran solstråle :) Fast faktiskt så på kvällarna innan vi har gått och lagt oss i sovrummet då vaknar han hela tiden och gråter som bara den och så fort jag kommer dit och lyfter upp honom så blir han tyst och lägger jag ner honom så gråter han igen men tar jag honom i min famn och låter han vara hos mig så somnar han till och med där.. så han kanske bara känner att han vill ha närhet nu när han inte är frisk och det får han för nu har han sovit mellan oss i flera nätter, hela nätterna och det brukar inte hända ofta för han brukar sova i sin egen säng ända fram tills han blir hungrig.

Ja men vi får hoppas att febern snart försvinner så vi kan vara ute, fast dom har ju lovat kallt igen 20- så det spelar nog ingen roll om han är frisk eller inte. Men självklart vill man ju inte att sin lille kille ska vara sjuk, fast nu har han då ingen feber kollade nyss och då låg den på 37.8 så kanske lite feber men inget mycket och han är då superglad nu sitter han på sin filt och ropar åt Cilla ha ha ha precis som att han försöker få henne att komma till honom :)

Jag har nyss varit ute på en promenad med Cilla, nu har det börjats igen promenader och tänka på vad man stoppar i sig.... ska försöka vara i min normalvikt till sommaren!! Skönt att man har lång tid på sig behöver man inte skynda sig så för ju saktare man går ner ju bättre är det ju. Går man ner för mycket på en gång så blir det ju svårt att hålla den vikten sen... Men men nu har jag ju tid på mig. Funderar på att sluta med godis helt och hållet för om jag bara äter på lördagar så blir det svårt att inte äta på söndag eftersom det oftast finns kvar godis då... så jag ska nog testa med det för visst det är jobbigt till en början men sen när man väl tappat suget då är det ju lugnt då blir man inte sugen längre, jag var utan godis i ett helt år förrut jag vet att jag kan om jag vill!!! Bättre göra det nu när inte Herman ska ha lördagsgodis en att göra det när han ska ha för då blir man ju sååå sugen :)

Nåja nu ska jag gå och mysa med min lille kille... ha det fint, kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0