En tabbe...

idag gjorde jag en tabbe en riktig sån där sak som verkligen är typiskt mig. Peter och Herman hade åkt till Hermans farmor och farfar jag stannade hemma för jag skulle passa på att fixa med disken, tvätten och packa samt fixa med räkningar och ta en promenad med Cilla. Men eftersom att jag hade varit ute på två längre promenader under dagen så kände jag att det fick bli en kort promenad... en väldigt kort promenad till soprummet och liten bit extra så Cilla skulle få göra sina behov... när jag läser dörren så känner jag utanpå jackan att nycklarna är med (vi har en sådan dörr som man låser utan nyckel) men när jag kommer till soprummet så känner jag inne i jackfickan att det inte alls var husnycklarna som jag känt utanpå jackan utan det var bilnyckeln.... åååh nej, vad skulle jag göra nu jag hade ju ingen mobil att ringa med... nåja tur att jag klätt på mig rätt så bra för det var bara för mig att börja promenera med Cilla till min svärmor och svärfar jag hann ända fram så fick mig en promenad till... ha ha ha så jag har verkligen varit i farten idag det känns i ögonen och i fötterna är rätt så trött nu men det är skönt jag lär nog sova gott :)

Nåja jag tog mig hem till slut :) Iaf så resten av kvällen har vi spenderat framför tvn och ni missade väl inte på liv och död på ettan klockan 21.30?? det gjorde inte vi och det var sååå bra, Leif som det handlade om ikväll han har både jag och Peter och Herman träffat... han fick ett nytt hjärta en månad före mig och sedan några månader efter en ny lever då är man ju verkligen en riktig kämpe. Eftersom han oxå bor i norrland så har vi ibland åkt med samma flyg från stockholm till göteborg... så därför har jag träffat han några gånger. Det var kul att få se och få se endel sjuksköterskor som man haft mycket minnen växtes till liv och få se alla lokaler och sjukhuset ja det finns så mycket minnen därifrån och mer lär det ju bli :)

Det har annars varit en toppen dag idag, jag och Herman har varit på öppna förskolan idag det var jätte skoj Herman fick leka med en massa barn och jag fick träffa en massa trevliga mammor. Sen har jag, Peter och Herman och Cilla förstås varit ute och promenerat vi gick till konsum och kollade på bokrean blev två barnböcker men inget annat inte så stort utbud där :) Sen har jag donat på här hemma fram tills jag blev utelåst och fick mig ännu en till promenad nåja det är bara bra för min kropp tror ni jag tappat några kilon då?? hoppas kan man ju... denna fick har det gått neråt jag är nöjd... från i måndags till idag ett kilo....det kändes bra att ställa sig på vågen :)

Annars så har vi det bara bra, allt är som vanligt till veckan börjar Peter att jobba och jag blir mammaledig det ska faktiskt bli mysigt. Få känna oss som en riktig familj och tjäna lite mera pengar :) Herman han mår bara bra, han sover nu så gott så, han tar sig framåt nu när han är på golvet oj vad han far omkring, inte direkt som att han kryper. Eller han kryper några steg sen hasar han sig fram på rumpan osv men han kommer någonstans iaf det ser så kul ut :) Vi har sänkt hans säng idag han ligger väldigt lågt ner men det måste han göra för när han sitter upp i sängen så tar han ju tag i spjälorna och ställer sig upp så har vi den högt upp kan han lätt trilla ur men inte något mer eftersom vi sänkt den... nåja kanske inte så intressant att veta men iaf :)

Imorgon åker vi till sangis, vi ska förbi torneå och handla i gallerian,... jag vill ha lite nya kläder men ska inte handla så mycket eftersom jag försöker gå ner i vikt men vill iaf ha något fint till helgen när vi ska och bo på hotell. På lördagmorgon åker vi till piteå havsbad för att bada och äta god mat och lyssna på moraträsk :) Ska bli skoj vi åker med min mamma och pappa och även min moster och mina kusiner skulle komma med det ska bli jätte skoj.
Nåja nu ska jag gå och lägga mig i sängen behöver verkligen det!! Ha det fint, kram kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0