Magsjuka....

Huvva jag har drabbats av världens hemskaste magsjuka, igår när vi steg in genom dörren i sangis började jag må jätte illa bara så där hux flux.... och det tog inte länge så låg jag med huvudet i toalettstolen och kräktes som bara den... usch usch min pappa som hade lagat en god köttfärsås och spaghetti som jag inte ens orkade smaka på för att jag mådde så dåligt. Nåja vi åkte då sedan mot Pajala och kan säga att det inte är kul att åka bil när man har magsjuka mer tänker jag inte avslöja men det var hemskt och äckligt... huvva vill aldrig ha en sådan sjuka igen det var värre än när jag var hjärtsjuk nästan iaf ;)

Försökte ta mina mediciner halv tio igårkväll men inte gick det dom kom upp lika fort men inatt vid två tiden mådde jag bättre och då tog jag mina mediciner.... fick behålla dom.... har tagit morgonmedicinerna nyss, ringde sahlgrenska och hörde med dom hur jag skulle göra när jag nu hade tagit dom två på natten dom tyckte ändå att jag kunde ta mina morgonmediciner nu så jag ikväll går tillbaka till normala medicintider, frågade även om dom tyckte att jag skulle gå och ta prover men det tyckte dom var onödigt eftersom det säkert är något virus jag fått eftersom att syskonbarnen samt min mamma har samma sjukdom... så det kändes ju skönt, nåja har inte spytt sedan inatt hoppas det håller i sig har inte ätit något mår alldeles för illa för det... men har druckit och tagit mina mediciner och än så länge har jag fått behålla dom (ta i trä).

Så det kanske är mot bättringsväg men än mår jag inte helt 100 hoppas det snart blir bättre har så mycket att göra här hemma, tvätta och packa upp m.m. Hoppas inte Herman blir smittad men risken är ganska stor för han har redan bajsat tre gånger idag... så hoppas hoppas att han inte ska behöva få denna jobbiga sjuka...

Peter har inte blivit smittad hoppas han med slipper det... nu ska jag gå och vila, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Tessah

huvva hemska sjuka ja!!! vi hade det ju i februari, men de verkar bara gå runt runt hela tiden alltså. ujj. hoppas du mår bättre nu! krama





tack ,Jo nä vi tar en dag i taget nu och ser vad som händer. Jag letar lägenhet och ja....få se. Hoppas vi hittar tillbaka till varandra sen...känns ju så trisst detta.

men men ...



kram

2009-04-28 @ 22:06:59
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Sofie

Usch och fy!

Hoppas du blir frisk snart och att Peter slipper bli smittad.

2009-04-29 @ 08:21:57
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0