En tand på väg..

Äntligen håller Herman på att få sin första tand och den är efterlängtad... :) Man känner den ganska tydligt redan men den har inte kommit helt upp än man ser att det är en tand på gång för det är alldeles genomskinligt där den ska komma upp så skoj nästan hela nio månader innan han fick sin första tand men det är ju tur att han fick den.

Men det gör säkert ont och kliar säkert en massor i hans mun nu för han är jätte mammig, han ska vara precis vart jag är och gnäller så fort han inte får vara i min famn.... och jag försöker ha honom i famnen men jag kan inte ha honom jämnt där men det är inte ofta min lille kille är lite gnällig och mammig för den delen han vill ju aldrig annars vara i famnen så jag myser gärna med honom så fort jag kan :) Nu sover han i vagnen, han somnade för en timme sen och jag hoppas han sover bättre idag på dagen än igår då sov han bara två timmar sammanlagt... men det var säkert för att det kliar och gör ont i munnen... natten har ändå varit rätt lugn men han har vaknat två gånger så han har fått sova bredvid mig... men han äter iaf inte på natten det är ju skönt.

Idag har jag varit ute på en morgonpromenad, så härligt.... sen har vi städat här hemma, rensat lite, dammtorkat, dammsugit, skurat och ja rengjort toaletten det känns som att vi nyss städade men man måste städa jämnt för att det ska se fint ut speciellt när man har en vovve som hårar ner och en liten 9 månaders bebis som slänger ut alla grejer på golvet :)

Ikväll ska Peter och jobba, jag ska mysa med Herman, kolla sista avsnittet av på liv och död.... sen blir det inte mycket mer... jag och herman ska äta fiskbullar till middag, jag gillar det men peter avskyr det så jag passar på när han jobbar ska bli kul att se vad herman tycker hoppas han går i mammas fotspår och blir en allätare :)

Nu ska jag ta mig en frukt och sätta mig i soffan och kolla lite tv... har inte gjort det på hela dagen :) ha det fint, kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0