Du kan inte skaffa en ny mamma...

Jag har kommit fram till att det är dom som står bredvid som har det jobbigast när någon är så sjuk som jag var i somras... för när jag var sjuk tänkte jag inte på min sjukdom eller hur allvarligt det var, jag fattade knappt att det var så allvarligt som det var förrän efteråt det är då allt kommer upp när man är så frisk att man orkar grubbla för varje människa grubbla nog nån gång i sitt liv men just då när jag var sjuk så gjorde jag inte det. Jag var aldrig orolig eller rädd för att dö för jag skulle inte dö det fanns inte jag skulle bli frisk. Jag sa alltid att när jag blir frisk då ska vi göra det och det och det och allt som jag sa att vi skulle göra det har vi redan gjort nja inte gift oss och åkt utomlands men till sommaren får vi göra båda sakerna sååå härligt!!!

Det är efteråt som jag säkert haft det jobbigare än alla mina anhöriga dom blev ju som lättade och glada att allt gick så bra så dom hade ju grubblat nog på min sjukdom för dom var det bara att återgå till det normala medans jag fick ett helt nytt liv. Men Herman är till stor del att jag inte blivit deprimerad eller något för han är den som får en att kämpa och inte grubbla alldeles för mycket men visst måste man få tänka ibland, tänka det gör en gott... man måste få tänka på det som varit och det som hänt och hur bra allt gick till slut fast det kändes tungt och som att hur ska detta gå men det gick och nu blir det bara bättre och bättre för varje dag som går.

Jag är så oerhört tacksam och glad att min mamma var med oss på sjukhuset hela tiden och likaså min pappa, jag är så glad över att peter och herman var med mig hela tiden och att vi alla tre sedan fick åka hem tillsammans efter min operation. Jag kommer ihåg att när jag var sjuk så hörde jag mamma säga till kuratorn att hon hade semester men att den snart tar slut och att hon nog ska sjukskriva sig då, jag säger då till min mamma men hur ska det gå med ditt jobb, tänk om dom avskedar dig när du är borta så mycket? Då säger mamma till mig jag kan skaffa mig ett nytt jobb men du kan inte skaffa dig en ny mamma så sant så sant för en ny mamma vill jag inte ens ha när jag har den bästa.
 Men mamma min fick inte sparken vilket jag inte tror att hon hade fått heller när hon hade en sådan orsak att hon befinner sig i göteborg på sjukhus för  att hennes dotter är svårt hjärtsjuk och väntar på ett nytt hjärta. Då var det mer än en som förstod att hon verkligen behövdes där hon var.

Jag är bara väldigt tacksam och glad över alla sms, hälsningar här på bloggen, alla krya på dig kort, presenter till Herman, blommor ja allt som vi fick när vi befann oss på sjukhuset det var guld värt... alla kläder till herman som vi fick det var toppen bra för inte hade vi en tanke på att gå ut och handla kläder nä det hade vi varken ork, lust eller tid till :) Men tur att jag även handlat så mycket innan herman föddes... som jag sagt förrut jag kände på mig att något inte stämde... det är bara så man gör det ibland och rätt hade jag... men jag är alltid sååå glad över att det var jag som låg där och inte Herman... därför tror jag att det är värre för dom som står bredvid än för den som ligger och är sjuk... visst det var jobbigt att vara sjuk, må illa, inte kunna äta, bli andfådd av ingenting, inte orka någonting men just det psykiska är nog värre för dom står bredvid och ser på och inget kan göra!!

Men det bara räcker med att få ha sina nära och kära hos sig och jag vet att hade inte distansen varit så lång till vissa nära så hade dom oxå suttit vid min sida vissa dagar  sådant bara vet man.
Men nu är allt bra och nu sover herman så sött och jag ska kolla house nu när det inte var något desperate housewifes.... sedan blir det väl sängen... jag som lägger mig så tidigt :)
Ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så sant så sant, man kan aldrig få en ny mamma. Du skriver så bra här på bloggen, Hanna. Vad stor Herman blivit, han är såå söt. Måste träffa er snart, det är ju som ett tag sen sist. Många kramar!

2009-04-08 @ 11:27:01
Postat av: johanna

Vad fint sagt av din mamma! =)

2009-04-08 @ 21:34:42
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0