Premiär bad!!

Igår fick jag bada min son för första gången i hans liv, det var så mysigt och det var så kul att se hur han njöt där i baljan det var ju självklart Peter som höll i honom eftersom jag inte får lyfta än. Men jag tvättade honom och han såg så nöjd ut. Han grät ingenting, han är sååå söt våran kille.

Men sedan när vi badat han blev han arg, då ville han ner i vattnet igen. Också märkte vi att blöjorna var slut... ha ha ha det var bara för Peter att springa och hämta nya blöjor så Herman låg i min säng och jag försökte få tyst på honom med nappen men det gick inte han ville upp i famnen så jag ringde efter en sköterska som kom och hjälpte att lyfta upp honom till mig. Då kissade han, ha ha ha men sköterskan fick inget på sig som tur var men jag blev drabbad ha ha ha, nåja det var ju bara från min son ;) han slutade gråta när han kom i famnen men sedan blev det lite gråt eftersom han var hungrig och när pappa kom tillbaka med blöjor blev man inte glad man ville inte börja klä på sig men sedan blev det bra när han fått torr blöja och välling. Ja det är sååå mysigt att vara mamma, så underbart att orka ta hand om min älskade Herman :)




Visst är han söt våran prins :)

Idag är allt bara bra fortfarande går det framåt, har pratat med läkarna idag och jag får gå ut nu för första gången på väldigt läääänge... inte under hela min tid på sjukhus har jag varit ute så det ska bli härligt, vi ska ta en promenad till johannesvillan där peter och mamma bor, så ska vi äta middag där... det kommer bli toppen. Ska även byta rum idag, till ett enkelrum för jag bor nu i ett dubbelrum fast jag bor själv, men det kommer bli fullt här på avdelningen nu så då ska jag få ett enkelrum eftersom jag har barn så slipper jag dela rum med någon annan. Det är ju bara bra för jag har ju min son här hela dagarna och det kan ju bli lite jobbigt för en annan patient att höra barngråt ;)

Har även fått klippa mig idag, frisören kom hit och klippte mig. Jag blev jätte nöjd, skönt med en annan frisyr eller lite mera frisyr än vad man haft senaste tiden. Så nu känner jag mig som en ny människa, nytt hjärta och ny frisyr skulle det kunna vara bättre ;) Ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Lena

Han är verkligen jättefin, er son =)

2008-09-01 @ 13:52:00
URL: http://zpray.blogg.se/
Postat av: Emilia

Man blir så glad när man läser dina inlägg Hanna :) Och eran son är sååå söt!

2008-09-01 @ 15:00:16
URL: http://emzoo.blogg.se/
Postat av: Faster Katarina

Hej på er. Vad han är söt eran Herman. Vi längtar efter honom och er jättemycket. Han har börjat bli en liten tjockis;)Vad härligt det låter att du får börja komma ut lite - det närmar sig, snart är ni hemma. Kram från faster och kusinerna i Pajala

2008-09-01 @ 15:12:29
Postat av: Lisa

Herman är lätt världens gulligaste unge :)Dagarna går fort nu, snart får ni komma hem. kram!

2008-09-01 @ 17:04:56
Postat av: Tessah

Hej gummz, ja han är helt gudomligt söt sonen eran :P

Så roligt varain på bloggen och höra att du gör framsteg varje dag :)



kraaaaaam

2008-09-01 @ 17:48:24
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Minna

Vad stor han har blivit på bara några veckor!!! nu måste vi skynda oss till gbg o träffa er innan ni åker hem!! o va lik william han är, det är nästan som att se samma unge hihi. fast han är samtidigt väldigt lik peter oxå... skumt;)

Kram

2008-09-01 @ 18:25:29
URL: http://mammaminna.wordpress.com
Postat av: Hanna

Är så roligt att höra att det går framåt hela tiden! :) Snart är ni ju hemma! Kram kram

2008-09-01 @ 19:37:08
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Tova

Vilka fina bilder på Herman! Han är ju söt! Men är han inte lik mig??XD Hoppas ni kommer hem snart!

:P

2008-09-01 @ 19:55:52
Postat av: Johanna

Vad han är fin....förstår du är stolt.... ler mysigt och få börja göra mera saker... =)

2008-09-01 @ 20:27:20
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Aro

Skönt! Han trivs i vattnet precis som far sin.

2008-09-01 @ 20:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0