Julpynt och glögg!!

Idag har vi julpyntat här hemma, byt till julgardiner och tagit fram alla tomtar och ljusstakar och stjärnor det blev så fint så:









Så ikväll ska vi mysa med glögg och pepparkakor framför tvn... mysigt!! Det är så fint och rent här vi har även städat hela lägenheten idag, dammtorkat, skurat och dammsugit, rengjort toaletten ja vi har varit riktigt duktiga!! Herman han har sovit i vagnen utomhus hela tiden och sover än men snart kanske han vaknar för jag börjar misstänka att han snart blir hungrig. Men han har det så bra i vagnen sin, han älskar att ligga där speciellt utomhus. Fryser gör han då inte i den påsen vi har i vagnen där är det varmt och gosigt :)

Annars vet jag inte vad som händer i helgen, tvätta kläder och ta det lugnt. Ge oss ut på promenad om det inte fortsätter att snöa i massor då är det ju så jobbigt att gå med vagnen. Vill ha en spark, för jag har en min gamla sparklåda hos mamma och dom så jag skulle vilja sparka med Herman. När han blir lite större men vintern är ju lång här uppe så vi hinner :)

Måste berätta en sak, kom att tänka på det igår. Samma natt som jag fick mitt nya hjärta, hade jag en ny nattsköterska eller jag hade aldrig träffat henne tidigare och hon sa till mig: Jag har hört att du väntar på ett nytt hjärta, jag svarade att det stämmer, då säger hon: Jag ska inte säga något men varje gång jag jobbat natt och vi haft någon som väntat på ett nytt hjärta så har den personen fått det. Ojdå säger jag vi får se om det lyckas. Mycket riktigt några timmar senare kommer hon in i mitt rum med ett leende på läpparna och säger: nu ska Hanna få ett nytt hjärta.
Jag blev överlycklig och det menar jag verkligen för nu visste jag att det skulle vända och börja gå åt rätt håll igen, jag skulle bli bättre inte sämre!!!!

Nåja nu ska jag kolla till Herman sen ska jag tömma diskmaskinen, ja vi har äntligen en sådan... det är alldeles underbart ;) Ha det bäst, kram kram.


Kommentarer
Postat av: Veronica B

Vilka fina gardiner ni hade i köket...får man fråga var dom är inhadlade? :-)

2008-11-29 @ 11:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0