Ett år!!

Igår var det precis ett år sedan vi åkte till Piteå och hämtade våran älskade Cilla, tänk att redan ett år gått och vad vi har blivit fäst vid henne nu skulle vi aldrig kunna tänka oss ett liv utan henne. Hoja om något skulle hända henne, synd att vården för hundar inte är alls lika bra som för oss människor!! Men vem vet om några år kanske dom oxå kan bli hjärttransplanterade ;)
   


Visst har hon vuxit under detta år, blivit en riktigt fin dam och hon älskar barn och människor och är sååå snäll!! Visst är hon busig än men hon är ju en ung hund och våran första hund så inte alls så väluppfostrad som hon kanske borde vara men vi trivs ändå. Hon är ju våran älskade Cilla!!!

Herman han gillar Cilla han bara ler när han ser henne och han älskar att titta på när hon busar med sina leksaker då skrattar han åt henne, det är sååå härligt att se. Dom kommer nog bli bästa kompisar :)

Nu sover Herman, får se om han vaknar tills Peter kommer hem för då ska vi bara packa bilen och åka iväg mot Sangis. Men nog tror jag han vaknar han brukar inte sova så länge på dagen i sin säng bara i sin vagn :) Det är nog en vana han fått :)

Herman väckte mig klockan sju idag så det var bara stiga upp och göra gröt åt han och han älskade det. Han blev så nöjd av att få äta gröt istället för välling och magen verkar då funka fint. Till lunch fick han en smakportion av potatis och majs och det verkade han oxå gilla. Sötisen hoppas han blir som sin mamma äter allt!!! :)
Jag har lagt honom för en timme sen då gav jag välling och visst äter han det än det är han ju van vid :)

Peter och Cilla däremot dom sover iaf till nio nästan varje dag men jag och herman är alltid vaken vid sju han är som en klocka eller halvåtta iaf!!!

Nåja nu ska jag gå och kolla tv och vänta på att älsklingen kommer hem så vi kan börja packa bilen och åka mot sangis. Ha det fint, kram kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0