7050 gram och 65 cm!!

Idag har vi varit och vägt och mätt Herman, han hade gått upp väldigt mycket sen sist från 6170 gram till 7050 gram på en månad och på längden hade han vuxit 3 cm så han håller på att bli så stor våran lilla kille. Han känns knappt som en bebis något mer eller iaf som en stor bebis :) Men det är så kul!! Jag frågade barnmorskan om barnmaten har varit så osäker på hur mycket man vågar ge så här i början hon sa att äter han det och om han verkar tycka om det så är det bara att ge. Så hon tyckte vi kunde byta ut morgonvällingen till gröt istället eftersom han verkligen gillar gröten. Så då ska vi börja med det imorgon än så länge har han ju bara fått smakportioner av gröten. Men han verkar då tycka om det :)

Se vad han tycker om det men lite grisig blir han men det är ju bara kul!! Är så roligt nu när man får börja pröva ge lite mera mataktiga rätter åt honom och inte bara den tråkiga vällingen både han och jag verkar tycka det är kul :)

Idag har vi inte gjort så mycket mer, jag skulle till sjumgymnasten men Herman väckte mig klockan sex igen imorse men då tog jag honom till min säng och då somnade han om och sov till halvåtta så när jag vaknade vid halvåtta hade jag värsta huvudvärken och kände mig nästan som att jag var förkyld igen täppt i näsan osv så jag ombokade tiden hos sjukgymnasten dom vill ju inte att man ska komma om man har en förkylning på gång men nu har det blivit bra, huvudvärken har släppt och jag är inte alls täppt i näsan vet inte vad det var kanske bara var väldigt trött eller nåt :)

Peter är och tränar och Herman har jag lagt för natten det gjorde jag redan vid halv åtta för han var helt slut då. Han har knappt sovit något under dagen. Han har ju inte haft tid det har ju varit fullt upp :) Han är så söt våran kille, jag känner att jag snart vill vara mammaledig men visst det är skönt att Peter är hemma han kan ta hand om disken, matlagning och promenader med cilla och jag tar hand om Herman så man ska nog inte ha så bråttom är ju iaf sjukskriven till sista dec nu så vi får se vad läkaren säger sen men man brukar ju få vara upp till ett år iaf efter en sådan här operation.  Nåja det hinner vi tänka på!!

Iaf så imorgon åker vi till Sangis, för på onsdag bär det av till GBG denna gång är det jag, mamma och herman som åker. Så hoppas vi att jag får en till nolla så vi kan åka till Gotland på Lördag, ska bli sååå roligt att få träffa Syster och barnen saknar dom i massor!!!

Nä nu ska jag gå och lägga mig i sängen och läsa, ha det fint... kram kram.

Visst har han vuxit och visst är han söt ;)



Kommentarer
Postat av: Elin

Å, vilken liten söt plutt han är =) Så synd att vi inte kan träffas när ni har vägarna förbi =( Lycka till i Gbg! Kram

2008-11-10 @ 22:09:27
Postat av: Johanna

De växer fort dom där små =)

2008-11-10 @ 23:06:29
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hihi som jag sa innan...en riktigt guldklimp :)



Ja, vi kommer båda upp vid jul...närmare bestämt den 18 dec. Enda planen vi har just nu är att vi ska vara bo på Piteå Havsbad 20-21 dec :)

Annars är det fritt fram för nya planer :)

När kommer ni till Sangis?

Måste ju hinna med en lunch iaf.



Kram kram

2008-11-11 @ 08:33:20
URL: http://ontheinside.bloggsida.se/
Postat av: syrran!

men vad han har blivit stor nu! Och nu är han faktiskt mest lik peter, fast söt ändå.;) Oj vad det ska bli kul att träffas!!! :)

Kram

2008-11-11 @ 12:04:57
URL: http://mammaminna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0