Jag ser det snöar, usch!!!

Fy vad trist idag har det snöat hela dagen, jag som trodde våren var här men nu verkar det ju bli vinter igen nä fy vad tragiskt... nåja tur att det inte är så kallt iaf snön smälter ju bort men ett tag tidigare under dagen var det alldeles vitt på marken fatta vilken chock man får när man trott sommaren är på gång... nåja nu har den snön smält bort iaf så nu är det bara vatten,... hoppas det snart vänder igen och blir sol igen... hoppas hoppas!!!

Igår hade vi en fullspäckat dag, vi gjorde pastasallad till lunch sedan for vi ut på byn för då var iaf solen framme vi var och kikade när Peters systerdotter Tova spelade fotboll och sedan for vi och handlade och sedan åkte vi runt lite med bilen och kollade när dom som kört motorcykelrundan kom tillbaka till byn.

Det var alltså den årliga pingstrundan här i pajala, det innebär att ett helt gäng med motorcyklar kör runt i byarna härikring, dom samlas vid tio på busstationen och sedan kör dom vidare. Eftersom vi har så bra utsikt från vårat vardagsrumsfönster till busstationen så stod vi där tio på morgonen och tittade på alla motorcyklar och att det var så ovanligt mycket folk på busstationen i pajala ha ha ha alltid lika intressant :)

Middag åt vi hos Peters föräldrar det var riktigt gott, köttgryta och ris mums... sen åt vi även efterrätt glass och hjortronsylt ja det var riktigt gott. Sen när vi kom hem vid sju tiden blev det soffan på en gång man var lagomt trött och vi kollade sedan körslaget och jag tycker ändå att rätt kör vann för dom har sjungt så olika musikstilar och allt har låtit bra, Brolles kör har nästan jämnt hållt sig till samma typ av musik men visst var dom oxå jätte bra men team Cans var värdiga vinnare tycker iaf jag... dom visade sig vara väldigt musikaliska!!

Idag har jag knappt varit ut genom dörren... nu lagar min älskling köttfärslimpa så det blir det till middag, ska bli så gott... vi har haft besök idag av Peters hela familj, det var kul, vi bjöd på en jätte god jordgubbstårta... det var sååå gott, och det verkade alla andra tycka, vi firade ju att jag äntligen blivit ledig och lär vara det ett bra tag till... skööönt :)

Nu ska vi bara invänta att maten blir klar sedan blir det att äta och efter vi har ätit ska vi ut och åka lite bil och kolla runt i byarna här i kring hur mycket vatten det blivit på vägarna osv... nåja nu ska jag kolla hur det går för min älskling i köket... men det går säkert bra för han är riktigt duktig på att laga mat iaf oftast :) kram kram.

Kommentarer
Postat av: Tessah

Heeej hoppas allt bra med dej :)
hur går de me sammandragningarna? såg att du hade här nån natt flera.

föresten, du har blivit utmanad av mig i min blogg ;)

2008-05-11 @ 22:54:25
URL: http://www.tessah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0