Helgen!!

Helgen som gått har varit super bra, vi har ju varit hemma i sangis så det kan ju inte bli bättre då :) I fredags när vi kom dit hämtade vi barnen från dagis och fritids, dom blev jätte glada, vi var ute med dom på gården hos mamma och pappa, solen sken och det var jätte härligt... sen blev det grillat till middag, grillspett mmm så gott det var... vi grillade i grillstugan hela kvällen och badade bastu.... så mysigt!!!

I lördags åkte jag och mamma till mormor i Haparanda och hon kände knappt igen mig... tyckte att jag hade blivit riktigt rund, stackars mormor minns inte att jag ska ha barn när jag förklarade för henne att jag ska ha barn så sa hon jaha det visste inte ens jag... men då förklarade vi för henne att vi har berättat det för henne tidigare, hon har ju träffat mig tidigare oxå men nu var det ett tag sen... så det är inte lätt för henne att minnas inte med hennes sjukdom. Nåja hon blev glad att få träffa mig iaf och jag tyckte det var roligt att träffa henne igen.

På lördagkväll blev det bastu och badtunna, så härligt... solen kom fram och oxå så det var riktigt mysigt... men vi badade bara till 21 för då blev det schlagerfestival på tv :) den kunde man ju inte missa... men jag blev riktigt less på att sverige inte kom så långt i år heller... känns som att alla länder bara röstar på sina grannländer dom lyssnar knappt på musiken osv... men vad vet jag dom kanske helt ärligt tyckte så som dom röstade!!!

Igår var vi på ikea, peters föräldrar kom dit så dom köpte spjälsängen till oss... den är så fin, vi hade ju med oss släpp så vi passade på att köpa lite grand vi oxå, förvaring till toaletten och en massa små saker... men sen hade vi med oss mitt köksbord och mina stolar till köket eftersom Peters är så gamla och endel stolar till och med gått sönder... så hade vi även med oss våran tvättmaskin som mamma köpt till oss... snart kan vi börja tvätta, imorgon ska den kopplas i... härligt att slippa tvättstugan!!!

Idag har jag varit på föräldragrupp, Peter kunde inte följa med eftersom att han skulle jobba... men nästa gång får han väl komma... det blir nästa måndag igen. Det pratades mest om förlossningen idag, man börjar känna lite oro, typ hur ska man klara det? men eftersom så många har klarat det ska väl jag oxå göra det och det kommer ju helt klart vara värt det, det får göra hur ont som helst bara bebis mår bra och kommer ut till världen och mår bra!!!

Nåja nu ska jag gå och laga mat, kyckling och ris blir det idag... ha det så fint... kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0