En liten pojke!!!

Vi vet vad som gömmer sig i min mage och det vet ni oxå nu, ja det är en liten gosse tänka sig jag som trott att det skulle vara en flicka och det är många andra som tippat på det oxå ha ha ha så fel man kan ha... nåja än är det ju inte helt säkert läkaren kanske såg fel men det tror jag inte för då tror jag inte att han hade sagt något om han inte varit säkert.... men det spelar ju som sagt ingen roll, men det känns roligt att veta, nu vet jag vem som bor där inne. Jag och Peter måste bara komma överrens om ett namn nu :)

Jag är fortfarande sjuk än så länge har  inte pencillinen börjat värka men har ju snart bara ätit den i två dagar så imorgon borde det ju börja hjälpa lite tycker jag. Nåja var tillbaka till bm idag och blodtrycket var fortfarande lite för högt och hon hittade äggvita i mitt urin så vi fick ta oss en tripp till gällivare för att undersökas där, när vi kom dit så fick jag ligga med ctg kurvan på och bebisens hjärta tickade på så bra den verkade så lugn och att den mådde bra där inne, skönt att höra. När jag tagit urinprov där så visade sig att det inte fanns lika mycket äggvita denna gång, skönt det med... och blodtrycket hade gått ner!!! Det kanske berodde på att jag oroat mig för att bebisen inte mådde bra men när jag fick det bekräftat blev jag kanske lugnare... ja man vet aldrig.

Sen fick vi träffa läkaren och han gjorde ett ultraljud, var så mysigt att få se sin lilla pojke där på skärmen och få det bekräftat att det är en pojke... det var kul, den är kring 3400 nu så den börjar ju vara klar för att komma ut i stora världen och träffa oss men jag tycker den ska stanna i magen tills jag blivit frisk för där inne blir den inte smittad iaf.

Nu är jag i vecka 38 (37+0) så den kan ju komma lite när som helst nu, man har ju ingen aning... men som sagt en kan väl iaf stanna en vecka till i magen så jag blir riktigt frisk.

Annars så är det lugnt idag ännu en dag här hemma och försöka bli frisk, blir nog ingen marknad för min del om jag ska må så här... bara man ställer in sig på det för annars blir man väl bara besviken sen när man märker att man inte orkar. Men det är skönt att få vila man måste ju passa på nu när man kan.
Nåja nu ska jag gå och vila på soffan, ha det fint... kram kram.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oh vad kul med en pojke.... äntligen någon som får det...... =) kram

2008-07-03 @ 20:50:59
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad kul att veta att det blir en liten kille. Ska bli trevligt att få se den lilla parveln sen när den väl kommit till världen.

2008-07-04 @ 12:13:28
URL: http://zpray.blogg.se/
Postat av: Hanna

Huvudsaken inte barnet tar skada så behöver man ju inte oroa sig :) Synd bara att det är så jobbigt.. Åh va kul, en liten pojke. Undra vad vi får för "något" :) Spännande! Jag o Jonas tror på flicka, så vi får väl se om vi har fel eller inte :) Bestämt namn på honom!? Jo det gick bra hos bm, alla prover var bra, hade dock också lite äggvita i urinet, men det ar absolut ingen fara då allt annat var bra o blodtrycket var som det skulle :) Bebsen hade inte fixerat sig ännu, den låg med pannan mot sidan :) Så mysigt, jag vill ha den här NUU! Ha det bra o krya på dig! Kram kram

2008-07-04 @ 17:38:27
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Tessah

Men guuudv SKOJJ!!!



Jag sa ju det ;) att det bor en liten gosse i magen sist jag såg dej.



Krya på dig vännen



KRAM

2008-07-10 @ 11:31:55
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Lisa

Grattis gumman! hoppas du är på bättringsvägen o att Herman mår fint & även pappa peter :)

gick in o kikade på webbisar, vilken söt kille ni fått. jag längtar till jag får träffa er. många kramar!

2008-07-10 @ 19:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0