Pizza och bubbelbad!!!

Haft en toppen helg som man alltid har när man varit hemma i sangis, I fredags när vi kom till mamma och pappa var barnen redan där, var så skoj vi busade i massor med dom och Vilma klappade på min mage och sa att nu har den blivit lite större än sist jag såg den, hon är bara för go sen förklarade hon för mig att jag bara får dricka mjölk, saft och barndricka inge vuxen dricka (alltså vin, öl allt med alkohol i) :)
Hon är bara för härlig jag sa till henne att hon kan vara lugn jag dricker inge vuxen dricka nu bara barndricka :) det tyckte hon lät bra för barn får inte dricka vuxen dricka... ha ha ha vad hon är smart för att vara fem år men barn dom är smarta ibland är dom smartare än vi vuxna faktiskt :)

Nåja sen skulle vi iväg och äta Pizza i sangis, jag var den enda som körde eftersom alla hade tagit ett glas vin eller som Minna fått äta starka tabletter mot sin värk. Ja då skjutsade jag först dit mamma, minna och William. Vilma hon ville åka med mig så hon fick åka med och hämta pappa och peter. Så när vi kom dit hade Minna och Mamma redan beställt till dom och barnen men dom visste inte vad vi skulle ha så dom väntade tills vi kom så fick vi beställa själv ja det var lite otur för en brandman hade varit före oss och beställt typ 15 pizzor ha ha ha så det tog tid innan vi fick våra pizzor, barnen orkade knappt äta upp sina och eftersom vi var så hungriga så åt vi av dom så vi var alldeles för mätta för våra pizzor när dom väl var klara så vi tog med oss dom istället blev pizza till kvällsmat oxå... ha ha ha... men det var en jätte fin restaurang och väldigt goda pizzor och det var ju deras första vecka sen dom öppnat så man kan ju förstå att det var stressigt speciellt när någon kommer och beställer så mycket :)

I Söndags fyllde Vilma fem år, det kalaset var både roligt för vuxna som för barn, minna och fredde hade hyrt relaxen i kalix badhus så där fikade vi och badade bubbelbad och bastu sedan gick vi ut till själva badhuset och badade även där. Vilma verkade stortrivas. Även William han lekte och hade sig och simmade som bara den :) Alla barn verkade ha kul, det hade jag med :) härligt var det att få bada... sen åkte vi hem till Pajala och idag ska jag iväg och jobba, kl 12 börjar jag så nu måste jag sluta här och gå och göra mig i ordning. Så ni får ha det så bra, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!
Haha vad söt Wilma är, bra att hon håller koll på dej. Mamma å pappa sa att de såg dej där på Sangis Pizzeria. De fick vänta i 1½ timme på sina pizzor, så de var rätt less när de väl fick. Hoppas allt är bra! Här är det bara läsa, läsa, läsa! =( Kram, Ida

2008-01-21 @ 14:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0