Pajala marknad!!!

Jaha då var denna helg över... men vilken rolig helg jag haft trots att jag jobbat. Har ju nämligen varit Pajala marknad här i byn... en massa folk och mycket fina saker och mycket fest ha ha ha :) Fredagen började med att jag gick och klippte mig, blev faktiskt ganska kort och jag är väldigt nöjd, snyggt blev det!!! Sen gick jag och Peter ut på marknaden det var hur härligt som helst, träffa en massa folk och vädret var på topp men vid tre tiden fick jag cykla mot jobbet, började natten och slutade åtta på lördag morgon så jag gick inte ut på fredagen.. men lika bra det för det blev ett himla regnväder på kvällen... hoja tur att man inte kunde gå ut lite trist det måste ha varit!!!

Lördagen kom jag hem till min älskling gick och la mig försökte sova lite men var lite svårt för Peter snarkade i massor men till slut så somnade jag och sen vid ett tiden kom syster, mamma och barnen till oss, dom lämnade sina saker och vi begav oss ut på marknaden... vid två tiden gick jag och Peter till öltältet och tog en öl och lyssnade på Jord medan syster, mamma och barnen var ute och shoppade lite :) vädret var inte på topp det var kallt, blåsigt och regnigt... hoja men man fick iaf igång humöret efter en öl :) vid tre tiden så kom syster och barnen och mamma till öltältet då spelade willy clay några låtar och dom var faktiskt riktigt bra... var skoj att se dom men sen fick jag se dom jag längtat efter att få se mina nya idoler raj raj band :) Dom var riktigt bra vilket jag hade trott oxå, det var riktigt skoj... vid halv fem gick vi till våran lägenhet och gjorde i ordning oss för att gå till Jenny och Johan och äta mat... det var en hel del folk där så vi hade riktigt skoj, svamlade och drack lite vin :) skoj skoj... sedan gick vi ut på krogen fick inte med mig syster hon tyckte inträdet var för dyrt oxå var det så kallt... men hon var ett tag på byn med jenny och johan och dom... nåja jag och Peter hade skoj på krogen, vi satt på samma ställe hela tiden och nya folk kom det hela tiden, riktigt skoj var det!!!

Men idag är formen värre, jag vaknade vid åtta med huvudvärk tog en tablett och somnade om, sedan vid tio kom mina söta syskonbarn och väckte mig och ville spela monopol inte kunde jag neka till dom så jag steg upp från sängen och gick och spelade spel med dom.. det var bara mysigt... sedan vid tolv hade vi alla vaknat och gjort oss i ordning för en sista tur på marknaden... vi tog en sista souvas för denna gång och det kändes som en riktigt bra avslutning på denna helg!!!

Vid fyra tiden gick jag mot jobbet och nu sitter jag här med en lång natt framför mig... men det ska nog gå bra får ju sova några timmar sen på natten, sitter just nu och kollar beck men det blev nyheterna som vanligt... sen ska jag väl försöka sova lite och sen imorgon blir jag ledig till på onsdag... hääärligt!!!
NU ska jag gå och göra någon nytta, ha det fint.. kram kram...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0