Julpynt och biobesök!!

I helgen har man jobbat heeela helgen, så har haft fullt upp och även haft fullt upp hela förra veckan så har inte hunnit skriva här något.. men nu ska jag sätta igång, kan bli ett långt inlägg. Men blir inte så mycket datatid nu när man har Cilla man försöker engagera sig så mycket som möjligt med henne nu så hon någon gång blir rätt uppfostrad ha ha ha och sluta springa vid mina byxben och bita i dom ;) Nåja hon är iaf hur söt som helst nu ligger hon här vid mina fötter och sover... som vanligt ska hon vara med vart man än går, står man och diskar eller lagar mat så ligger hon vid fötterna och sover... hi hi hi hon är sååå sällskapsjuk av sig ;) Nåja hon växer och mår bra iaf.

I Fredags jobbade jag bara från 7-11 men sen for jag hem och då gick jag och Peter och städade ur den gamla lägenheten sen vid två tiden kom Peters mamma och hjälpte oss det var skönt så vi blev äntligen klar med denna lägenhet. Så idag har vi lämnat tillbaka nycklarna hoppas besiktningen går igenom men det ska den väl göra iaf städningen så noga som vi har städat :) sen efter att vi städat klart så gick vi hem och lagade korvstroganoff och ris... mums så gott det var, sen så började vi ta fram julpyntet här hemma.. böt till julgardiner och juldukar det är sååå mysigt här, tomtarna är på plats och stjärnorna lyser ;) Ska lägga upp bilder sen så får ni se då får ni även se våran nya lägenhet men måste ju ta bilderna först ;)

Lördagen jobbade jag från 11-21 då började vi ta fram julpyntet på jobbet så vi hade fullt upp, pyntade i varje lägenhet samt i vårat personalrum det blev riktigt mysigt och hemtrevligt :) på kvällen när jag kom hem hade min älskling hyrt harry potter den var bra det lilla jag såg, orkade inte ens se halva så slocknade jag är väldigt trött nu för tiden men beror väl på mörkret ;) Skönt att det blir jul nu så det blir lite ljusare med alla ljus tända.

Nåja söndagen jobbade jag oxå från 11-21 men söndagen gick himla fort, fick lite fyllnadstid oxå för jag var på bio med en vårdtagare, vi såg solstorm och vi var hemma först efter 21 så slutade först vid halv tio efter att ha lagt han i säng och så. Solstorm var bra, vilken super bra film :) Mikael Persbrandt var ju med och finns det någon bättre svensk skådis än han? nä det tycker då inte jag vad hade beck varit utan gunvald inte mycket!! men jag gillade inte direkt Persbrandts rollfigur i solstorm om ni sett filmen kan ni nog förstå mig... men som sagt han var trovärdig, bra på att spela så att säga :)

Nåja idag är jag ledig, så det blir bara mys här hemma, gå ut på en liten promenad med Cilla!! Sen kl 18 ikväll ska jag till jobbet en sväng och hjälpa dom att baka pepparkakor kan vara kul, man får nog lite mer julkänsla då :) Ja ja nu ska jag gå och mysa med Cilla!! ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Såg på pixbox vad fint du å Peter har fått det i nya lägenheten. Längtar sååå mkt till jag och Alex flyttar ihop om en månad. Och om 6 dar är det Nobelfesten...! =) Börjar bli lite nervöst. Kramar,Ida

2007-12-04 @ 16:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0