Bara invänta nya året!!

Jaha då var julen över, känns lite tråkigt så här efteråt men ändå rätt skönt, fast den är inte riktigt över för oss för på nyårsafton ska vi byta julklappar med peters familj så blir lite av en lilla julafton ;) men det ska bli kul, äta gott och se på alla fyrverkier och få ännu mera klappar :)

Annars så har julen hemma i Sangis varit helt underbar, skönt det var att få komma hem och bli uppassad av mamma, slapp diska och laga mat hur härligt som helst ;) Julmaten var som vanligt riktigt gott första dagen men sedan blir man så less att man bara vill spy av den, men det är ju samma sak varje år sen längtar man ett helt år till nästa jul ha ha ha. Klapparna var hur bra som helst fick presentkort på ikea och dom shoppade vi upp för redan på annandagen, så har nya tavlor och taklampor och allt nödvändigt som vi behövde. Fick även en matberedare av mamma och pappa så nu kan vi göra mycket potatisgratäng härligt att slippa skiva potatisarna en maskin får göra det istället ;)
Fick en massa annat oxå men är svårt att komma ihåg allt fick halsband i mängder och det är jääätte bra för jag har så lite halsband så nu ska jag börja bära smycken ;)

Var aldrig ut på juldagen, kände att jag inte hade orkat med det så trött som jag var vi hade ju inga förköp så det var lika bra det sen är det så mycket folk ute på juldagen så man vet aldrig hur det hade gått. Hade iaf jääätte mysigt hemma med barnen hos mamma och pappa. William spelade monopol med Peter och Vilma mös med mig i soffan och kollade film, det var mysigt, sen fick Peter och Cilla sova i ett eget rum för barnen ville sova med mig hade blivit lite trångt att ligga fyra stycken i samma säng så det var lika bra det. Var så mysigt att få vara med barnen, jag saknar dom i massor när man är här i pajala. Men alltid lika kul att träffa dom.

Igår kom vi hem till Pajala, det var skönt att komma hem till sitt eget hem och få göra i ordning med alla nya saker. Cilla tyckte oxå det var skönt hon sov heeela kvällen var helt slut, så mycket som hon hade varit igång under en hel vecka :)

Idag har jag jobbat från 7-12 det gick bra men var något trött så när jag kom hem och ätit lunch och varit på en promenad med Cilla då sov vi, säkert en och en halv timme och det var sååå skönt. I helgen blir det lugnt vi jobbar båda två så hinner inte med mycket mer men på Nyår är vi lediga så då blir det att "fira" jul igen ha ha ha eller nästan iaf :) Nåja nu ska jag gå och mysa i soffan med Cilla... ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Tessah

Synd vi inte hant ses nått när du var te sangis. Men nästa gång ni kommer te sangis kanske ni har mer tid till annat :)
kram :P

2007-12-28 @ 23:40:36
URL: http://www.tessah.blogg.se
Postat av: Hanna

Hehe helt klart värt det :) Hur långt gången är det nu? Joo det är toppen med mig, vi har haft en jätte bra jul :) Själv då? Har ni haft en bra jul? Kram

2007-12-29 @ 11:01:59
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Hanna

Åh gud va bra! :) Tror det kommer gå vägen denna gång :) Det är ju tredje gången gillt nu va? Det låter härligt.. Joo vi var ut på hemvändardagen.. Det var trevligt! :) Kram

2007-12-29 @ 19:03:33
URL: http://wildbee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0