Det Känns!!

Måndag igen en helt ny vecka framför sig... denna vecka kanske blir bättre än förra veckan!! Nu har man börjat smälta missfallet och försöker tänka positivt. Bara försöka på nytt så går det nog bättre nästa gång. Men kan säga att jag har varit helt förstörd ett tag, grät för ingenting och blev sur för ingenting. Kunde knappt förstå mig själv, visste inte vad som var felet eller en viss saknad var ju det stora problemet men det går knappt att sätta ord på hur det känns. Nåja nu är det bara försöka på nytt och hoppas det går bättre. Min mens har iaf kommit igång så nu vet man att den funkar igen... skönt!!

I helgen har vi varit hemma i sangis, det var hur skönt som helst. Vi tog det bara lugnt och umgicks med familjen. I Fredags åt vi god mat hos mamma och dom andra badade badtunna men jag kunde inte för jag fick min mens. Sen grillade vi i grillstugan det var riktigt mysigt!! Det var himla skönt att få träffa william och vilma dom är sååå goa, älskar dom barnen. Måste bara säga vad William sa, han frågade mig Hanna kan du inte bada för att du har sms?? Ha ha han är bara för go den ungen, han hade nog blandat ihop sms och mens så jag förklarade till han att det hette mens och att sms är meddelande som man får på mobilen, han som är åtta år är i en känslig ålder och vill inte att man skrattar när han gör fel så man fick verkligen hålla sig för skratt. Han verkade skämmas lite när han sagt fel men det gick över fort fel kan väl alla säga :) 
På lördagen var vi i Happis kollade lite på rusta men inte ikea dit for jag mamma och minna på söndagen, peter fick stanna hemma i sangis med pappa... lättare så :) Vi sov hos syster på lördagen det var kul, kollade film och åt godis med henne och barnen. Mös med deras nya katter så söta dom var :)

Efter en god middag på söndagen så åkte vi hem mot Pajala igen men det kändes skönt det är alltid skönt att komma hem efter en hel helg borta. Nåja vi ska ju dit snart igen den 31 augusti är det sangis pub då tänkte vi åka dit och gå på den. Jag har ledigt i fem dagar den veckan så Peter tänkte oxå söka ledigt så vi kan vara i sangis längre än en helg det händer ju aldrig att vi kan det när vi jobbar så mycket.. så då åker vi dit redan på onsdagen... vore så skoj. Då blir det Ikea för då ska jag köpa en hylla till badrummet, en tvättkorg (våran är såå ful och gammal ha ha ha) och en rottingfåtölj med fårskinn som vi kan ha bredvid våran telefon i hallen här uppe i lägenheten. Vi måste alltid sitta på golvet när vi ska prata i telefon därför ids man aldrig ringa från hemtelefonen egentligen borde vi ju köpa en trådlös telefon nåja vi får önska oss i julklapp :)

Ja ja nu ska jag ut och promenera, nu SKA jag börja med mina promenader igen har säkert gått upp flera kilo under dom senaste veckorna... jag mååååste sätta igång nu med att röra på mig igen blir så arg på mig själv har sagt i flera veckor nu att jag måste börja röra på mig men jag har ingen ork eller lust till att börja men nu känns det som att det gått för långt nu måste jag börja röra på mig och sluta äta glass mitt i veckan ;)

Ja ja men ni får ha det så fint och tack alla för era fina ord angående mitt missfall känns bra att ha erat stöd. Ha det bäst... kram kram!!!

Kommentarer
Postat av: Tessah

Vi bor ju i Kalix nu och snart blir vi husägare i Sangis också. ! :)
Är ni släkt med bror morin?? det är av dom vi ska köpa hus.
Hör av dej nått om du har tid då du är i Kalix. SKulle vara skojj hinna träffa dej nått! kramen

2007-08-20 @ 17:52:14
URL: http://www.tessah.blogg.se
Postat av: Tessah

Huset ligger på björkforsvägen 60. Just innan gamla bron till höger, ett rött ett med ladugård och stort garage. :) allt såg då bra ut på besiktningen i dag så blir nog att 1:a oktober flyttar vi dit. Känns kontigt bli sangisbo igen ;)
Mig och magen mår bara bra, har amssa onda sammandrgningar så får ta de lugnt men det funkar de med. Bara bebis stannar till januari så är jag glad :P
Hör av dej när du kommer hitåt! *kram*!

2007-08-21 @ 16:45:00
URL: http://www.tessah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0