Det är nåt som saknas!!

Jaha nu ska jag ta och berätta vad som hänt under dom senaste tre veckorna, för nu har vi fått ett svar så nu vet vi hur allt ligger till!!! Ja för ca tre veckor sen började jag känna mig illamående och väldigt trött, jag tog då ett graviditetstest samma dag som min mens skulle ha kommit. Testet visade positivt jag blev såklart överlycklig och Peter blev oxå lika glad, det kändes så overkligt men ändå så rätt!! Nåja vi fick inte vara glada så länge, bara nån timme efter jag tagit testet började jag att blöda, skräcken för att det skulle bli ett missfall kom och var väldigt stor. Nåja jag ringde en barnmorska hon trodde att det kunde vara min mens som kom eftersom det var i samma tidpunkt som jag skulle haft min mens om jag inte varit gravid tydligen kan vissa ha mens i början av en graviditet. Räknade iaf ut från min förra mens att jag skulle vara i vecka 4. Ja hoppet till att det bara var min mens fanns och vi hoppades med hela våra hjärtan att det skulle vara så och inte ett missfall. Jag blödde i ca 4 dagar som en vanlig mens, visst gjorde det ont i magen och i ryggen lite men jag vågade knappt tänka på det att det kanske var ett missfall jag ville så gärna att det inte skulle vara det. 

Nåja barnmorskan sa att vi skulle vänta i tre veckor och ta ett nytt test för att se om det fortfarande var positivt, var det positivt var det säkert bara min mens och var det negativt var det ett tidigt missfall. Ja dom där tre veckorna gick och jag mådde dåligt hela tiden hade fortfarande illamående och liknande mensvärk i nedre delen av magen och var väldigt trött!!! Jag tog testet och det visade negativt, jag hade fått ett tidigt missfall!! Det var jobbigt, vi som hade hoppats så mycket på att det skulle vara positivt. Men man kan inte styra över livets gång det är bara ta det som det kommer och bita ihop och försöka på nytt!!

Men man kan inte låta bli att bli ledsen, det känns verkligen som att något saknas, det vet jag att både jag och Peter känner fast vi knappt hann inställa oss på att bli föräldrar så känns det ändå tråkigt. Jag menar vi hade ju ändå hoppats på att det skulle vara så att jag fortfarande skulle vara gravid. Det jobbigaste av allt var att inte veta, man visste inte om man skulle vara glad eller ledsen men nu vet vi och nu är det jobbigt oxå men det är bara att gå vidare förhoppningsvis går det hela vägen någon gång.

Ja ja jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig här men har så mycket i tankarna just nu oxå har jag hört att det pratas på byn att jag är gravid så det är ju bara bra om alla läser här att jag inte är det. Vore jobbigt om folk kom och frågade oxå har det blivit missfall :( 

Nåja iaf så äger vi en bil nu, hur skönt som helst vi var till Luleå i fredags och köpte den, sen for vi till mamma och pappa och åt kräftor :) det var hur gott som helst. Sen har jag jobbat hela helgen och nu är jag äntligen ledig, idag ska jag ut och promenera sedan ska jag med Lina till cafe nedan. Sen blir det rätt lugnt resten av dagen. Till helgen åker vi till sangis, ska bli hur kul som helst.. denna gång ska vi bara ta det lugnt där, äta god mat och umgås med familjen och såklart mina underbara syskonbarn men dom räknas ju till familjen ;)

Ja ja ni får ha det så bra, nu ska jag ut och promenera, kram kram!!!   

Kommentarer
Postat av: Tessah

Hej gumman. Förstår vad du går igenom och att det känns tugnt! Du ska snart se att det blir ett fint stort pluss igen och då kommer det gå hela vägen.
*skickar stoooor kram*

2007-08-16 @ 08:53:47
URL: http://www.tessah.blogg.se
Postat av: johanna


tänker på dig vännen! hoppas det går bättre nästa gång... *håller tummarna*

2007-08-19 @ 14:10:31
URL: http://johanniiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0